Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Dom hos tingsrätten, skuld fastställdes

nej det blir ett sluldsaldo som ligger kvar så länge skulden är obetald
OM du nu inte fått ett UTSLAG från kfm givetvis så det blivit en anmärkning för det
men det vet du väl i så fall?

En vanlig dom hos tingsrätte ger ingen anmärkning

Gran, då man medgivit skuld till tingsrätten och fått "vanlig dom" där käranden ej gått med på förlikning/avbetalning efter dom satts, och käranden väljer istället att skicka domen till KFM för indrivning då blir det väl anmärkning direkt då skulden fastställs utav kronofogden och det blir utmätning osv?

Dom skickar alltid till kronofogden för indrivning eftersom skuld är fastställd och du medgivit att du är skyldig pengar
Betalar du inte skulden så går det dit om ni inte avtalat något annat
Det blir ingen anmärkning utan skuldsaldo så länge det finns skuld för indrivning

Jag gjorde så. Ingen anmärkning. Kom överens om en avbetalningsplan. Dock finns jag med på Lexbase pga domen hos tingsrätten. Tvistemål. Hoppas det inte medför något negativt i framtiden.

Jag gjorde så. Ingen anmärkning. Kom överens om en avbetalningsplan. Dock finns jag med på Lexbase pga domen hos tingsrätten. Tvistemål. Hoppas det inte medför något negativt i framtiden.

Då har dom varit snälla med dig.
Om du failar med planen har dom ju ganska lätt jobb, det är bara att begära verkställighet med domen som stöd på resterande belopp, inget föreläggande eller något, bara att skicka in.

Så man får ingen anmärkning om käranden/inkassobolagen väljer att skicka domen till KFM för indrivning och där väl blir skulden blir fastställd?

Fick detta till svars från UC.
Därför jag frågar om det blir anmärkning då en dom skickas in till KFM för indrivning och blir fastställd??

Om ärendet går vidare till kronofogdemyndigheten så tar vi in informationen när skulden är fastställd (betalningsanmärkning).
Vi hämtar inte information från tingsrätten annat än om det avser tredskodom.

Till mig sa UC att det blir anmärkning om företaget begär indrivning.

Indrivning och utmätning osv är väl samma sak? Så då blir det ju anmärkning enligt UC? Någon som haft en dom som inkassobolaget sedan skickat in för indrivning hos KFM borde ju veta om det blivit skuldsaldo/historiskt skuldsaldo samt betalningsanmärkning??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp