Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Divide - Ny kontokredit

Har inte ansökt än men har bästa möjliga betyg på creditsafe.
Kommer att ansöka 25 november om tjänsten finns då.
Nu har jag spärrat min egna UC.
På Klarna fick jag med 3 anmärkningar 190K.

"Transaktionsavgift per kredituttag: 0,5%" kommer mer och mer....

Som ja tolkat det tidigare skulle man betala räntan direkt för första året. typ någon form av förtidsbetalning på hela årsräntan. Ta ut 10 000 betala 200 kr. Nu står det som du skriver en transaktionsavgift på 0,5% av själva beloppet som man tar ut?

Stämmer då räntan i deras exempel:

"Vid kredituttag om 100 000 kronor och en återbetalningstid på 36 månader blir den genomsnittliga månadskostnaden 2 898 kr inklusive amortering, transaktionsavgift (0,5%, 500 kr) och ränta (2,86% effektiv ränta). Totalt belopp att betala blir 104 339 kr."

ovan taget från hemisdan https://www.getdivide.se/

Om de får likvida problem och behöver få fram pengar för att inte bli utsatt för konkurshot. Alternativt för att skriva om avtalen med högre ränta.

Precis. Bra förklaring. Tänkte också det.

Ganska risky om man lånar 250tkr och de kräver tillbaka det bara sådär. Inte riktigt ett ok villkor.

Precis. Bra förklaring. Tänkte också det.

Ganska risky om man lånar 250tkr och de kräver tillbaka det bara sådär. Inte riktigt ett ok villkor.
Jag har kikat lite nu på konsumentkreditlagen och det verkar vara så att man ska skilja på avtal och inbetalning i förtid. Kreditavtalet kan sägas upp men det betyder inte att kreditgivaren kan per automatik kräva inbetalning i förtid av utbetald kredit.

Senast ändrad:
Fick en creditsafe i kivra inatt som Divide tagit. Så den biten verkar stämma.

Hej någon mer än jag som anmälde intresse men inte fått i kivra att dom tagit upplysning. Har inte fått från någon verken uc eller creditsafe. Mvh

Dum fråga, borde ha koll. Men när man ansöker om lån med creditsafe, registreras då förfrågningar precis som på UC och bisnode?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp