Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Divide - Ny kontokredit

Om man har för avsikt att inte betala och misskött sina tidigare lån så att man har skuldsaldo och betalningsanmärkning så kommer företaget veta det UTAN att du mejlar dom och varnar dom. Haha.

En styrelse som siktar på börsnotering och här kommer du och ska varna dom efter att dom varit igång med denna affärsmodell i 2 år?

Jag vet faktiskt inte vem jag tror har störst koll på lånemarknaden, dom eller du.

I februari 2018 ska Divide göra en emission på 7,5 Mkr. I maj 2018 planerar företaget att inleda en emission på 250 Mkr och i juli 2018 planerar man att inleda en emission på 500 Mkr. Man planerar sedan att göra en publik emission och notera sig under tredje kvartalet 2019.

Vi är inte helt på det klara med hur upplägget för emissionen på 7,5 Mkr i början av 2018 ser ut. Divide tar hjälp av CBC Investment Group för att få in pengarna. Investerare erbjuds köpa aktier indirekt. En modell CBC brukar arbeta med är att de själva investerar via en nyemission och sedan säljs dessa aktier till investerare i nästa steg.

https://www.nyemissioner.se/foretag/planerad-notering/divide_ab/1986

Denna är tecknad redan för personer som undrar. Finansiellt inga problem alls.

Detta är ju faktiskt riktigt roligt. Ring alla och säg det du har att säga. Ring gärna Vivus när du är igång som inte är någon storbank. Säg att dom inte tjänar några pengar då Sverige är så dåligt.

(Se nedan), pengarna kommer in ska du se. 58 miljoner i vinst föregående år.

https://www.allabolag.se/5567904189/4finance-ab

Låter väldigt konstigt med detta lån då de förmodligen behöver ge utdelning till sina aktieägare.
Väldigt märkligt. En man med skulder är alltid fattig har klarat mig utan lån i 37 år och lör fortsätta så.

Jag tänker maila företaget och varna dessa för att detta är otroligt dumt och folk bland annat här kommer söka denna lån och sedan inte betala.

Finns hur många missbrukstrådar som helst här, varav klarna är en av de.
Hoppas de ändrar sig och tar UC, för deras egen skull.

Finns alldeles för många som kommer söka detta lån och sedan skuldsanering längre fram när ekonomin brakat åt skogen.

Oh herregud.

Vi har en vit riddare här people.. Watch out!

Jisses. Du får ursäkta men försvinn härifrån.
Det är precis på grund av sådana som du som man inte vill att forumet ska vara öppet.

Du tror att du vet mer än företaget och dess styrelse? Haha.
De kommer garva åt ditt mejl.

Du kanske missade att en av Klarnas grundare sa att "den bästa kunden är den som inte betalar direkt".

Du tror inte att de har aktivt valt Creditsafe för att använda det som en säljpunkt?

Detta är ju faktiskt riktigt roligt. Ring alla och säg det du har att säga. Ring gärna Vivus när du är igång som inte är någon storbank. Säg att dom inte tjänar några pengar då Sverige är så dåligt.

(Se nedan), pengarna kommer in ska du se. 58 miljoner i vinst föregående år.
Självklart ska de tjäna pengar. Om du inte har skött din ekonomi och dem etablerade bankerna vägrar låna dig pengar självklart ska de ta högre ränta då du är en risk kund.
Vi lever i en marknadsekonomi och i ett liberalt samhälle om du vill spela bort dina pengar skänka bort dina pengar är det upp till dig.
Är man vuxen ska man ta sina konsekvenser av sitt handlande och inte gråta ut att man har massa skulder. Betting företagen har inte tvingat dig att spela sms företagen har inte tvingat dig ta lån. Om ni hade vunnit på spel säg en jackpott ni hade inte ens hängt här. Life is a gamble. Upp till och var en att välja sin väg. Men bort med gnället.
https://www.allabolag.se/5567904189/4finance-ab

Åter till ämnet...

Jag förstår inte hur de ska få detta och snurra.. genom att inte ta ordentliga kreditupplysningar öser de ju ut pengar som inte kommer återbetalas.. som många skriver innan.. vad är haken? Det är ju etablerade affärsmän som har fått med sig stora riskkapitalbolag i detta. Jag menar, dessa aktörer vet ju vad de gör..

Ska bli otroligt spännande att se vad detta landar.. som alla skrivet.. höga belopp, utan uc, låg ränta.. Jag står först i kön att söka när de öppnar men förstår inte hur de ska undvika gigantiska kreditförluster??

Åter till ämnet...

Jag förstår inte hur de ska få detta och snurra.. genom att inte ta ordentliga kreditupplysningar öser de ju ut pengar som inte kommer återbetalas.. som många skriver innan.. vad är haken? Det är ju etablerade affärsmän som har fått med sig stora riskkapitalbolag i detta. Jag menar, dessa aktörer vet ju vad de gör..

Ska bli otroligt spännande att se vad detta landar.. som alla skrivet.. höga belopp, utan uc, låg ränta.. Jag står först i kön att söka när de öppnar men förstår inte hur de ska undvika gigantiska kreditförluster??

Titta tidigare i tråden, de får tillgång till ens bankutdrag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp