Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Divide - Ny kontokredit

Tror dom startade förlansering måndag 22a. Min gissning är att dom kommit överens om internt att köra förlanseringen i en vecka och skarpa versionen går igång måndag 29e om dom är nöjda med allt.

Hoppas verkligen! Detta kommer bli den bästa kontokrediten om möjlighet till utökning upp till 250.000kr finns. Alla kommer vända sig till dom.

Säg att jag jobbar långsiktigt på att kunna få ett större samlingslån som kräver UC efter Getdivide. 3 månader kvar innan jag är nere på 2FF från ca 25st i början av året.

Jag har en kredit på 10.000 och ett lån på ca 35.000 kvar på en annan bank som har mycket lägre ränta än allt annat som inte syns på UC.

Tycker ni vid skarp lansering om jag blir beviljad större kreditutrymme att jag ska betala bort det med hög ränta först eller att jag ska bita i det sura äpplet och betala av dom 45.000 som är synliga på UC med låg ränta för att öka chanserna för ett stort samlingslån på ett par månader? Hur mycket tror ni att UC Score går upp/Riskprognos går ner om jag betalar av dessa.

Förutsättningar just nu:

UC Score: 513p
Riskprognos: 11.89%
Total Kredit: 104k synligt
Total Blanco: 308k synligt
Inkomst av tjänst: 345k
Underskott: 115.500
2-3 påminnselseavgifter, 60kr i år (tror inte dom syns)
8 UC FF kvar just nu
2 UC FF kvar efter Januari.
Dom sista 2 UC FF går ut Maj och Juli
6 Olika banker som syns på UC (4 kvar om jag betalar bort 2 av dom på 35k samt 10k)
-------------------
Ingen Inkasso
Ingen skuld hos kronan
Inga prickar i register
Inget historiskt skuldsaldo
Inget brottsregister
Ingen utmätning
Ingen böter

Förhoppningarna vid höjt kreditutrymmer gör att jag börjar sakta men säkert börjar se ljuset i tunneln mot att få ordning på ekonomin om jag sköter mina kort rätt då det är lånekarusell av högsta rang just nu för att klara månad för månad. Ett jävla hajjchapparall mellan smslån och kontokrediter och sprätta hela lönen på räkningar. Tidigare använde man mathem.se med klarnafaktura för att få mat på bordet men efter maxat klarnakort mestadels för att betala räkningar så kör jag mat.se med collectorfaktura istället.

Senast ändrad:
Säg att jag jobbar långsiktigt på att kunna få ett större samlingslån som kräver UC efter Getdivide. 3 månader kvar innan jag är nere på 2FF från ca 25st i början av året.

Jag har en kredit på 10.000 och ett lån på ca 35.000 kvar på en annan bank som har mycket lägre ränta än allt annat som inte syns på UC.

Tycker ni vid skarp lansering om jag blir beviljad större kreditutrymme att jag ska betala bort det med hög ränta först eller att jag ska bita i det sura äpplet och betala av dom 45.000 som är synliga på UC med låg ränta för att öka chanserna för ett stort samlingslån på ett par månader? Hur mycket tror ni att UC Score går upp/Riskprognos går ner om jag betalar av dessa.

Förutsättningar just nu:

UC Score: 513p
Riskprognos: 11.89%
Total Kredit: 104k synligt
Total Blanco: 308k synligt
Inkomst av tjänst: 345k
Underskott: 115.500
2-3 påminnselseavgifter, 60kr i år (tror inte dom syns)
8 UC FF kvar just nu
2 UC FF kvar efter Januari.
Dom sista 2 UC FF går ut Maj och Juli
6 Olika banker som syns på UC (4 kvar om jag betalar bort 2 av dom på 35k samt 10k)
-------------------
Ingen Inkasso
Ingen skuld hos kronan
Inga prickar i register
Inget historiskt skuldsaldo
Inget brottsregister
Ingen utmätning
Ingen böter

Förhoppningarna vid höjt kreditutrymmer gör att jag börjar sakta men säkert börjar se ljuset i tunneln mot att få ordning på ekonomin om jag sköter mina kort rätt då det är lånekarusell av högsta rang just nu för att klara månad för månad. Ett jävla hajjchapparall mellan smslån och kontokrediter och sprätta hela lönen på räkningar. Tidigare använde man mathem.se med klarnafaktura för att få mat på bordet men efter maxat klarnakort mestadels för att betala räkningar så kör jag mat.se med collectorfaktura istället.

Först beskriver du 45.000 synliga skulder på din uc.
Senare beskriver du 412.000 synliga skulder på din uc, vilket syns på uc? Eller menar du att du har 35k och 10k i skulder som inte syns på ucn men ändå har hyfsat ok ränta?

För en som inte kan räkna.

Vad blir månadskostnaden på ett uttag hos divide på 15000 uppdelat på 6år?

Framgår inte det när du tar lånet?

För en som inte kan räkna.

Vad blir månadskostnaden på ett uttag hos divide på 15000 uppdelat på 6år?

Som högst 75 sek i månaden. Det blir mindre med tiden eftersom du amorterar av skulden varje månad.

Månad 1 : 75 SEK

Månad 12 : 62 SEK

Månad 24 : 50 SEK

Månad 36 : 37,5 SEK

Månad 48 : 25 SEK

Månad 60 : 12,5 SEK

Månad 72 : 0 SEK

Sen betalar du en uppläggningsavgift vid ett tillfälle om 150 SEK.

gjorde en intresseanmälan idag och fick prel beviljat 250 000. Av tråden har jag förstått att jag inte kommer få det utan max 25000 i bästa fall. Hur lång tid kommer det ta innan jag får besked?

gjorde en intresseanmälan idag och fick prel beviljat 250 000. Av tråden har jag förstått att jag inte kommer få det utan max 25000 i bästa fall. Hur lång tid kommer det ta innan jag får besked?

Många som gjort tidiga intresseanmälan första veckorna i oktober har ännu inte fått erbjudande så verkar dröja :( vissa får och vissa inte!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp