Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Divide - Ny kontokredit

Frågade när man kunde få lån hos dom då några fått mail. Fick följande svar:

Hej

Under vecka 42 började vi med en förlansering mot utvalda kunder om ett kreditutrymme på 25 000 kr. Inför den officiella lanseringen vill vi utvärdera tjänsten mot en begränsad kundgrupp i syfte att göra tjänsten så bra som möjligt. Med det i åtanke har vi erbjudit olika kundprofiler en kontokredit baserat på b.la geografisk position, ålder, återbetalningsförmåga samt bank.

Vid officiell lansering kommer nuvarande kunder samt nya kunder bli tilldelade upp till 250 000 kr i kreditutrymme. Den preliminära intresseanmälan ger sökande en fingervisning för hur stort kreditutrymme vi kommer kunna erbjuda.

Vi tackar för ditt tålamod och ser fram emot att välkomna dig som kund inom en snar framtid.

Jaha.
Så nu typ "testas" produkten för att allt ska gå OK till. Sen vid officiell lansering om några veckor så kommer såväl befintliga som nya kunder kunna ansöka om 250.000 - Är det korrekt uppfattat då?

Ja. Dock undrar jag när den officiella lanseringen kommer vara. Om det fortfarande gäller i slutet av oktober eller typ 2020? Haha

Hej detta svaret fick jag precis jag skrev och frågade när lanseringen kommer.....

Vi kan tyvärr inte kommunicera några exakta datum för när den officiella lanseringen sker men kommer såklart att kontakta alla som gjort en intresseanmälan.

Vänligen

...och vi som inte gjort en intresseanmälan?
Vi kan inte söka om detta på 25K heller nu då misstänker jag?

Och vi som nu fått ett erbjudande om en kredit på 25.000 kr. När kan vi ansöka om höjning? I maj när nya inkomstuppgifter reggas? I så fall känns det givet att invänta den officiella lanseringen och ansöka om ett högre belopp.

...och vi som inte gjort en intresseanmälan?
Vi kan inte söka om detta på 25K heller nu då misstänker jag?

Verkar inte så.. jag fick precis det svaret en annan lagt ut börjar lukta klarna skit över detta... tycker det är konstigt att man bara kör några få utvalda.. men men åtetstår att se hur detta går.. jag blev för övrigt beviljad 131k vid intresseanmälan.. Men inget mail om några 25k..

Hur verifierade du ditt konto?

Via en inloggning, mot/med tink/bankid. Det som stod i klartext var en verifiering av konto och personnummer. Dvs inget om någon transaktionsgenomgång, men jag läste heller inte allt det finstilta... Jag tror dock inloggningen främst är till för att hämta upp mitt bankkontonummer, som utbetalningen sedan sker till.

Jag fick nyss mail. Fick 156.000 prel för några veckor sedan. 25.000 nu. Krediten godkänd direkt. Tink enbart för att verifiera bankkontot (typ Trustly) ingen access till kontot. Tog ut 25.000kr. Valde två år på återbetalning. 1080kr i månaden om jag minns rätt. Pengarna skulle finnas på mitt konto inom 24 timmar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp