Absolut, varenda öre ska gå till skulder. Men det känns ju som en piss i havet. Hur kunde jag va så dum och ta sådana lån , med den räntan? Det är sjukt!Men nu har du ju chansen att betala bort en del. Så ser jag på det, visst det är lite surt att allt försvinner till skulder.
Man tycker ju att de borde vara på hugget om där finns löneutmätning, om de vill ha sina pengar. Ju mer inrapporterad ränta ju större skatteavdrag kan göras och därmed ge ett större belopp som kronkalle kan lägga vantarna på.Jag har inte hunnit kolla så noga, men det saknas 8-10 st. Vet inte om dom struntar i det för att jag har löneutmätning, eller nåt. Ska gå igenom alla någon dag när jag har tid![]()
Enligt uppgift från Skatteverket ska den nya inkomsten uppdateras vecka 14 för dem som deklarerar digitalt senast 29/3Jag lär få tillbaka på skatten i början av april. Innebär det att UC uppdateras med nya årsinkomsten och nya underskottet av kapital när de gör sin körning i mitten av april?
Man kan ju tycka det, men ovanligt få har rapporterat. Eller vill dom dra ut på det in absurdum eftersom räntan tickar på..och de tjänar mer..? Jag vet inte :-/Man tycker ju att de borde vara på hugget om där finns löneutmätning, om de vill ha sina pengar. Ju mer inrapporterad ränta ju större skatteavdrag kan göras och därmed ge ett större belopp som kronkalle kan lägga vantarna på.
För att återgå till ämnet så fick jag min deklaration ikväll. Ca 11000kr tillbaka.
Enligt uppgift från Skatteverket ska den nya inkomsten uppdateras vecka 14 för dem som deklarerar digitalt senast 29/3
Inkomsten för 2016 uppdateras när deklarationen är klar och de skickar ut slutskattebesked så mellan 3-8 i aprilMen det uppdateras hos UC först när de gör sin körning i mitten av månaden eller uppdateras det direkt (som när en ff försvinner)? Nån som vet? Misstänker min score kommer försämras rejält tyvärr pga minskad årsinkomst och högre underskott. Har 3 ff som försvinner 12-13/4 och jag funderar på att testa ett samlingslån med bättre ränta hos Lendo. Men efter uppgifterna för 2016 så blir det nog svårt, tyvärr.
En fråga.. Jag ska INTE göra så eftersom återbäringen gör mig skuldfri snabbare.. Men rent teoretiskt. Jag har beslut på att tex max 14000 kr/ mån går till er, resten får jag behålla. Jag får behålla mer vissa månader, tex semesterersättningen. Vad skulle hända om jag skickade in en ansökan om skattejämkning..? Om det gick igenom, då skulle jag få behålla nästan 3000:- mer/månad. Och få inget tillbaka på skatten som KF kan ta. Hm?
Men det uppdateras hos UC först när de gör sin körning i mitten av månaden eller uppdateras det direkt (som när en ff försvinner)? Nån som vet? Misstänker min score kommer försämras rejält tyvärr pga minskad årsinkomst och högre underskott. Har 3 ff som försvinner 12-13/4 och jag funderar på att testa ett samlingslån med bättre ränta hos Lendo. Men efter uppgifterna för 2016 så blir det nog svårt, tyvärr.
Misstänkte att det inte var så lätt, tack då har jag fått svar på min funderingNär kf frågar så berättar arbetsgivaren vilket skatteavdrag som görs. En del arbetsgivare meddelar också när sånt ändras