Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Diskussion Deklaration 2017!

Oxå kvarskatt...ca 16000 kr. När skall Skatteverket ha dessa, ser så många olika datum på sidan och går det att skjuta upp el delbetala på nåt sätt? Nån med erfarenheter?
Den 3:e maj ska det vara på ditt skattekonto om du vill undvika ränta som börjar räknas från 4/5. Annars är det den 13:e november pengarna ska vara inne, men då får du räkna in räntan som påförts.

Ok...och räntan är såklart skitstor när man är skyldig men när man får tillbaka är räntan på 16 tusen typ 5 öre...om ens så mkt. Påverkar det el syns nåt i UC om man väntar med att betala? Och syns det 1-3 år efter återbetalt?

Ok...och räntan är såklart skitstor när man är skyldig men när man får tillbaka är räntan på 16 tusen typ 5 öre...om ens så mkt. Påverkar det el syns nåt i UC om man väntar med att betala? Och syns det 1-3 år efter återbetalt?

Räntan är 1,25% så länge man betalar innan 13:e november (därefter 16,25%). Påverkar inte UC så länge man betalar innan förfallodagen.

Räntan på positivt saldo är numera 0%. Beror antagligen mest på att den tidigare frikostiga räntan utnyttjades av personer och företag som betalade in enorma summor långt innan de behövde göra det och på så sätt fick betydligt bättre ränta än hos bankerna. Går att läsa om här: http://www.dn.se/ekonomi/bankernas-ranteknep-oser-in-pengar-pa-statens-skattekonto/

Vet någon om det är svårt att få ett skattebeslut omprövat?
Vill gärna ha återbäringen till påsk men har reseavdrag som jag inte vill missa.

Vet någon om det är svårt att få ett skattebeslut omprövat?
Vill gärna ha återbäringen till påsk men har reseavdrag som jag inte vill missa.

Det är rutinärende och inte svårt alls så länge man har rätt till avdraget. Kan väl på sin höjd dra ut lite på tiden.

Oxå kvarskatt...ca 16000 kr. När skall Skatteverket ha dessa, ser så många olika datum på sidan och går det att skjuta upp el delbetala på nåt sätt? Nån med erfarenheter?
I fjol när jag visste att jag skulle få restskatt, började jag att delbetala till skattekontot redan i januari, jag fortsatte och betalade in det sista när jag fick decemberlönen utan att få en anmärkning. Jag vill minnas att egentligen skulle hela beloppet varit inbetalt 12/11. Vet inte hur det är i år, när skatten återbetalas tidigare och också slutlig skatt fastställs tidigare. Håller med om att de har många datum, beror nog på om man har Kivra eller inte, bäst är nog att fråga dem.

En kvinna på Skatteverket sa att de senast skulle betalas i november. Men räntan börjar väl ticka från maj.

är det över 20k ska är det väl ränta från mitten av februari tror jag

Jag har fått massa brev från KF som jag hittills inte returnerat , detta för jag vill åt min skattebäring innan de. Nu undrar jag om jag lyckats, då det är 2 veckor kvar till skatteåterbäring och om jag nu skulle börja skriva på delgivning så har man väl två veckor på sig innan KF tar beslut och då borde skatteåterbäring trilla in på kontot innan dess ? Tacksam för svar

Jag har fått massa brev från KF som jag hittills inte returnerat , detta för jag vill åt min skattebäring innan de. Nu undrar jag om jag lyckats, då det är 2 veckor kvar till skatteåterbäring och om jag nu skulle börja skriva på delgivning så har man väl två veckor på sig innan KF tar beslut och då borde skatteåterbäring trilla in på kontot innan dess ? Tacksam för svar
Har du fått några påminnelser ännu?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp