Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

DinFinans har någon skickats till KFM med sitt lån

Hjultomten, varför får dom inte skicka vidare en bestriden faktura till KFM?

Hjultomten, varför får dom inte skicka vidare en bestriden faktura till KFM?
Svarar fast jag ej är Hjultomten
Ett inkasso får ej skicka vidare en bestriden faktura. Ett sådant fall skall alltid prövas i tingsrätten. Om man t.ex. anser att fakturan är felaktig. ( en del bestrider för att vinna tid, men då gäller det att betala innan ärendet är i tingsrätten)

Jo, fast man kan ju även bestrida när det skickats till KFM för betalningföreläggande? Menar ni att man kan bestrida utan att det skickas till för betalningsföreläggande?

Jo, fast man kan ju även bestrida när det skickats till KFM för betalningföreläggande? Menar ni att man kan bestrida utan att det skickas till för betalningsföreläggande?
Att bestrida redan hos inkasso gör man om man anser att fakturan på skulden är felaktig. Enligt inkassolagen anses det fel att då skicka ärendet till kronofogden, då skulden då är tvistig och skall prövas i tingsrätten

Hypotetiskt.

Vi antar att man bestrider en faktura från inkassobolaget och man får sen brev från tinget och man betalar fakturan direkt? Skickas det vidare till tinget eller vad händer?

Så om jag har förstått saken rätt om jag inte bestrider hos Chief så är det bara att betala antingen på en gång eller senare stämmer det?

Fick inkassokrav från Dinfinans/Chief Financial Services idag där de skrev att om jag inte betalade in hela beloppet inklusive ränta och avgifter kommer ansökan om betalningsföreläggande och utmätning att lämnas till Kronofogden. Vad gör jag nu tar ett nytt lån för att betala detta eller vad?
Blev totalt ställd av detta fick löfte om att betala i slutet på juli men nu får jag inte tag på dem. Är det någon annan som fått detta
Vad tycker ni alla att jag ska göra bestrida eller betala på en gång? Måste fråga er då jag inte vet själv så jag behöver några förslag från er alla innan jag beslutar mig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp