Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Det jag önskat så länge har äntligen hänt!

Nja, alltså om jag förstått det hela rätt hade det kunnat funka med era förutsättningar.

Dock kräver Nordea antingen ett bolån ELLER ett eget sparande (osäker på vilket belopp).
Viktigt är att göra det intressant för banken. Så flytt av viss premiepensionen och tjänstepension. Visa en kalkyl där det även finns en budget för sparande. Skulle boka rådgivning för bostadsköp. Även om det inte finns i planen just nu. Tror svåraste steget är att prata med rätt person. Dvs rätt roll som kan driva din fråga. Bostad är ju den viktigaste affären i ens liv och då kan det vara vägen till Nordea.
Tack för svar! Ja, vi måste ju köpa en bostad , det är det som är tanken , dock kanske lite svårt med 750’ i blanco tänker jag? Sen är det så att endast jag som har all blanco , sambon är medveten om detta då det är pengar som har används av oss båda i ca 12 år. Sambon har ca 600’ i inkomst , noll ff och inga lån/krediter så hon hade ju kunnat köpa en bostad själv . Skulle man kanske boka tid hos Nordea? Vi betalar just nu ca 9500kr för de 750’ , ni som har större lån , på ca 700-1mil vad har ni för månadskostnad ?

edit: sparanden har vi 150’ just nu

Tack för svar! Ja, vi måste ju köpa en bostad , det är det som är tanken , dock kanske lite svårt med 750’ i blanco tänker jag? Sen är det så att endast jag som har all blanco , sambon är medveten om detta då det är pengar som har används av oss båda i ca 12 år. Sambon har ca 600’ i inkomst , noll ff och inga lån/krediter så hon hade ju kunnat köpa en bostad själv . Skulle man kanske boka tid hos Nordea? Vi betalar just nu ca 9500kr för de 750’ , ni som har större lån , på ca 700-1mil vad har ni för månadskostnad ?

edit: sparanden har vi 150’ just nu
Visst går det! Jag hade 650k i blanko när jag köpte mitt hus. Ensam med 500k i ärslön. Huset var dock inte dyrt. 950k (165kvm i gott skick).

Wow, vilken grej! Och vilken morot att sikta mot för mig. Har mer än 1 mkr i blanco, årsinkomst 700k. Väntar ut några ff och ska flytta pensionskapital till Nordea för att bli Förmånskund och sen försöka samla alla mina lån med räntor runt 10% hos dem. Är nöjd med 300k till typ 4% ränta. Låter helt sinnes få in allt där till sådan ränta ❤️

Hej allihop,
Jag är så obeskrivligt lycklig just nu så jag vet inte riktigt var jag ska ta vägen.
Har i flera år dragits med blancolån och krediter som äter upp min lön månad efter månad.
Skuldbördan uppgår till totalt strax under 1,1 miljoner.
Igår fick jag beviljat ett enda stort samlingslån från Nordea på hela summan. Rak amortering och 3.65% i ränta. Det är helt jävla otroligt.
Detta blir förhoppningsvis min sista tråd här på forumet och gud nåde mig om jag tar fler lån! Vill tacka er alla för allt stöd och alla hjälpsamma trådar och inlägg - ni är bäst, sluta aldrig kämpa!

Fridens liljor.

/ Zaozi
Stort grattis, vet hur mycket du kämpat, välförtjänt! Se till att hålla dig på banan nu även när saker känns stabilare så kommer saker ordna upp sig snabbare än du tror.

Jag har själv liknande inkomst men Nordea var sjukt otrevliga och dömande mot mig dessvärre men krigar på ändå.

Tacka vet jag för Nordea. Dom är så JÄVLA fantastiska. Inga hinder bara möjligheter. Dom ser till förutsättningar.

Jag fick nästan 900.000 samlat hos nordea till 3.95% i ränta förvisso. OCH ett bolån. Trots att jag var belånad upp över tänderna.

Älskar dom!!!
Bästa banken i Sverige.
900” i lån till mycket bra ränta! Men vad har du för månadsutgift på det stora lånet?

Min månadskostnad är ca 8.000 kr och totala lånebeloppet minskar med 6000+

Så det som är bra, på lite över ett år nästan amorterat bort 100.000.
Går fort som fan med så låg ränta och så högt belopp som man betalar tillbaka.

Så det som är bra, på lite över ett år nästan amorterat bort 100.000.
Går fort som fan med så låg ränta och så högt belopp som man betalar tillbaka.
Ja precis. 8000kr på 900’ är mycket bra! Så de har ingen gräns för hur mycket de kan/vill låna ut? Grattis!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp