- Meddelanden
- 29
- Mottagna reaktioner
- 13
- Poäng
- 41
Nja, alltså om jag förstått det hela rätt hade det kunnat funka med era förutsättningar.
Dock kräver Nordea antingen ett bolån ELLER ett eget sparande (osäker på vilket belopp).
Tack för svar! Ja, vi måste ju köpa en bostad , det är det som är tanken , dock kanske lite svårt med 750’ i blanco tänker jag? Sen är det så att endast jag som har all blanco , sambon är medveten om detta då det är pengar som har används av oss båda i ca 12 år. Sambon har ca 600’ i inkomst , noll ff och inga lån/krediter så hon hade ju kunnat köpa en bostad själv . Skulle man kanske boka tid hos Nordea? Vi betalar just nu ca 9500kr för de 750’ , ni som har större lån , på ca 700-1mil vad har ni för månadskostnad ?Viktigt är att göra det intressant för banken. Så flytt av viss premiepensionen och tjänstepension. Visa en kalkyl där det även finns en budget för sparande. Skulle boka rådgivning för bostadsköp. Även om det inte finns i planen just nu. Tror svåraste steget är att prata med rätt person. Dvs rätt roll som kan driva din fråga. Bostad är ju den viktigaste affären i ens liv och då kan det vara vägen till Nordea.
edit: sparanden har vi 150’ just nu