Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Det gick vägen och snabbt med

Mycket mat och sömn senare och en massa räkningar betalda. Ligger ingen räkning back nu, har 5000 och 25 000 imorgon sammanlagt (frogtail).
Kommer betala av hela Ferratum på 15 000 och hoppas få den lägre räntan när jag nollat lånet. Bra om jag måste ta därifrån igen.
Kommer spara 5000 till oförutsedda utgifter lunch osv.
Och lägga 5000 kronor på Everyday+ för februari när den räkningen kommer 10 februari, det är dubbelt så mycket som jag måste betala och borde dra ner kostnaden med 500 per månad. Man betalar 10% av lånet per månad, t.ex.
26400 lånat = 2640 kr räkning.

Har betalat det enda jag hade kvar på inkasso, 1292 kronor.

Om det kniper har jag 589 kronor kvar på betalkoll, lite på kreditkort och väntar på 589 kr för 4 sålda böcker.
Inte orkat lägga upp en enda auktion i helgen men lagt om lån och planerat.

Senast ändrad:
Igår fick jag in tiotusen och idag fick jag 45k på betalkoll.
Har tiotusen sparat med så det är plötsligt 65 000 och resten, 8000, kan jag få genom att sälja dyrare teknikprylar på tradera. Så 73 000 i sms-lån blir puts väck nu i januari.

Det gick alltså ihop, har bara större lån som ligger mellan 10-50 000 kvar nu som ger fasta utgifter på högst 8000 kr per månad som ska bort. Klarna, qliro, tre kreditkort, euroloan, betalkoll plus någon till.
I juli är 17 av 37 förfrågningar borta på UC, alla borta vid nyår.

Kommer fortsätta sälja mina prylar jag har hemma som jag inte använder (parfymer, kläder, skor, kamera, smycken osv.) och betala in på Ellos och kreditkorten och spara undan några tusen till oförutsedda saker.

Det är idag 5 dagar efter att jag spärrat mig och jag kommer kunna betala cirka 80k på lån i januari. Om jag inte gjort det hade jag haft kvar alla lån, betalat minsta beloppet och investerat i spel i hopp om att lösa situationen.
Allt som jag hittat som underlättat jakten på pengar de senaste dagarna är tack vare forumet. Tack alla!!

Är enormt lättad. Ser fram emot att se skuldberget på 260 000 i blanco/kreditkort/betalkoll sjunka undan. Det kändes viktigt att få bort lånen med hutlös ränta så jag är mer lugnad nu. Nu kör vi?!
Så jäkla grymt jobbat! Hur funkar betalkort? Tar dom uc? Hur ser det ut för dig? Ff? Creditscore? Underskott? Lön? Mm mm :)

Så jäkla grymt jobbat! Hur funkar betalkort? Tar dom uc? Hur ser det ut för dig? Ff? Creditscore? Underskott? Lön? Mm mm :)

Tack :)
Betalkoll tror jag inte tar UC. Förfrågningar är 39! Och UC score 39,79% eller nåt så jag kan inte få ihopbakslån. Jag får förlita mig på saker som att köpa Fjällräven på Myrorna och sälja på tradera... haha. :)
Underskott 2017 var 7700, inkomst 157 000 tror jag. Lön nu eller inkomst sammanlagt är 20 000 efter skatt.
Jag gör exAkt allt jag kan för att fixa det här (förutom att jag slösar på mat tyvärr på lunchen och efter jobbet, ska bli bättre på matlådor men har en bulle i ugnen <3)
Idag ändrade jag mitt elavtal t.ex. och fick ner det till hälften. Jag strider som en oxe på grönbete. Dålig liknelse jag vet. :D
Tänker vända den här skutan och inte dras ner. Går på minor hela tiden, hamburgare kan vara gott... men fångar upp det med andra positiva förändringar hoppas jag. Det måste gå.
Har ingen quick fix, kommer få tänka tills det knakar och jobba hela året men det kommer klarna.

Hoppas bara att energin håller i sig. Om det går dåligt/saktare är jag åtminstone spelfri och det var prio 1. Klart jag känner mig som en stor förlorare som kraschat ekonomin men kan inte vara helt ledsen med tanke på hur det kan sluta (tänker på när folk kolar, det är så ledsamt). Ser det som en andra chans att börja om och leva med öppna ögon. Jag tänker på hur alla här som haft mer i lån kämpar och tänker ”då kan jag också klara det”. Är så imponerad och måste liksom hedra alla andras resa genom att inte duka under av 435 000.

Nej, nu är jag förbannad på alla lån. Nu tänker jag chansa och investera i en kurs på Berghs i vår för lite över 20 000 som jag tänkte använda till Ferratum och försöka få räkningarna att gå runt ändå! Det är en chansning men jag behöver lära mig saker som kan hjälpa mig få en chefsposition. Jag tar risker men det blir ibland bra.
Känner för något lite "wild and crazy". Är trött på all seriositet.
Ska satsa på att täcka dessa 20+ tusen med att sälja märkeskläder m.m. dyrare. Bring it on, det ska inte vara för enkelt heller.

Bra jobbat!! Rätt tänkt!
Vad handlar kursen om!? En ledarutbildning eller?

Bra jobbat!! Rätt tänkt!
Vad handlar kursen om!? En ledarutbildning eller?

Ja, jag tänkte det. Ja :) produktionsledning, så det behandlar projektprocessen, kostnader och resurser, produktionsplanering, projektstyrning, ledarskap och att säkerställa kvalitet.

Senast ändrad:
Jag kan nog inte instämma i kören av lovord för att låna 20.000 kr till en ledarskapsutbildning när du försöker komma på rätt köl och minska skuldbördan. När beräknar du föda barnet? Är det rimligt att du hinner få en chefsposition innan dess? Sälj saker för att finansiera kursen före du går den istället för tvärtom är mitt ödmjuka förslag.

Jag kan nog inte instämma i kören av lovord för att låna 20.000 kr till en ledarskapsutbildning när du försöker komma på rätt köl och minska skuldbördan. När beräknar du föda barnet? Är det rimligt att du hinner få en chefsposition innan dess? Sälj saker för att finansiera kursen före du går den istället för tvärtom är mitt ödmjuka förslag.

Ja whatever. Ditt inlägg vill bara trycka ned. Jag har 3 barn, jag har pluggat i tio år. Jag har alltid jobbat när jag har pluggat heltid samtidigt och varit gravid. Jag har sidoprojekt och är som en maskin. Har spelat 1 år och några månader av mitt liv, det definierar inte mig. Mina skulder kan betalas av snabbt, hälften med det jag äger. Det handlar om att MÅ bra. Jag tänker inte lägga mig i fosterställning och gråta över några hundratusen i skulder och sluta sträva efter saker.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp