Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

@Lasseman Är de betydligt fler återbetalningar ni gör i juni jämfört med nu i juli? Hoppas på snabb återbetalning av mitt löneutmätningsanstånd jämfört med hur lång tid de tog i juni.

Har ingen aning, men fler är garanterat på semester

Har ingen aning, men fler är garanterat på semester
I juni fick jag svar att i just juni är de högt tryck på medelshanteringen, misstänker de är kanske pga alla som får behålla lönen från skuldsanering så det kanske går fortare denna månaden

I juni fick jag svar att i just juni är de högt tryck på medelshanteringen, misstänker de är kanske pga alla som får behålla lönen från skuldsanering så det kanske går fortare denna månaden

Ingen aning. Varför det ska vara högt tryck där pga betalningsfritt kan jag inte koppla ihop.

Nån som har lite koll på hur lång tid de tar att få pengarna på kontot efter en utbetalning via SUS till ett konto som är registrerat där?

Nån som har lite koll på hur lång tid de tar att få pengarna på kontot efter en utbetalning via SUS till ett konto som är registrerat där?
Det beror på när utbetalaren har ”sagt” att pengarna ska nå dig.

Så det behöver inte vara så att bara för den gjordes tidigt i morse så har jag pengarna idag?
Nej tyvärr. De är iallafall vad jag fått till mig av Swedbank själva. Men oftast kommer de väl i närtid, men som sagt de bestämmer utbetalaren.

2 frågor.

Fick min första p-bot i livet! Jackpot. 600 spänn så det är väl inte hela världen. Men bilen står ju på företaget, så min fråga är när jag måste senast betala innan det blir påminnelser och skit? Vad har man på sig är det en vecka, eller två eller tre? Hur funkar det?

Fråga 2: Snarlikt men frågar inte åt mig själv. CSN. Dom plussar ju på typ 500 spänn i påminnelseavgift, eller inte riktigt men groteskt dyrt är det iallafall. När måste dom senast ha pengarna innan man får den "extra" avgiften?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp