Hmm. Synd.alltid bra med extra pengar så här inför semestern. Men hoppas de iaf kommer i augusti då!Förra året var det ett par som skrev om samma sak, att man fick vänta, någon ända till december
Ja tyvärrJag har en fråga om A-kassa. Det är inte aktuellt för mig då jag trivs på mitt jobb och det är en bransch som går lika bra oavsett vilka tider som råder. Men jag undrar ändå.
Om jag har ett jobb där jag tjänar 60 000 och har en högskoleutbildning förväntas jag ta ett jobb för 20 000 för att inte bli avstängd ifrån a-KASSAN?
Du kan tacka nej till jobb som ger mindre än 10% av vad du får ut i a-kassa (läste jag nyligen). Men då a-kassan sjunker snabbt, blir det till slut någonstans där du nämner...kanske runt 22-23 tusen.Jag har en fråga om A-kassa. Det är inte aktuellt för mig då jag trivs på mitt jobb och det är en bransch som går lika bra oavsett vilka tider som råder. Men jag undrar ändå.
Om jag har ett jobb där jag tjänar 60 000 och har en högskoleutbildning förväntas jag ta ett jobb för 20 000 för att inte bli avstängd ifrån a-KASSAN?
En annan fråga, om min sambo då som är lärare skulle bli av med jobbet av någon anledning,
Måste hon då ta ett jobb på t.e.x. ett lager eller ICA även om hon är utbildad lärare?
Det spelar ingen roll det heller? Måste en läkare börja köra truck?
Så småningom...om hon inte får ett nytt arbete som lärare ganska omgående. Dessutom krävs man på att söka även deltidstjänster(vilket inte går att få numera, om man inte redan har ett annat arbete eller studerar).En annan fråga, om min sambo då som är lärare skulle bli av med jobbet av någon anledning,
Måste hon då ta ett jobb på t.e.x. ett lager eller ICA även om hon är utbildad lärare?
Är väl rätt sjävklart finns det ingen efterfrågan i ett yrke så är det ju klart du måste göra något annat.En annan fråga, om min sambo då som är lärare skulle bli av med jobbet av någon anledning,