Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Han vet att vi vill ha det nya avtalet och vi kommer få det "Under veckan". Men jag skulle behöva det nu! Känns konstigt att stressa på om det för i vanliga fall hade det ju inte varit bråttom.
Jaha, då förstår jag.

Om jag skriver på ett hyresavtal - tillträdde i sommar.
Kan hyresvärden då häva avtalet om man t.e.x. skulle göra en upplysning och det framgår att jag har skuldsanering? @Kimsan72

Om jag skriver på ett hyresavtal - tillträdde i sommar.
Kan hyresvärden då häva avtalet om man t.e.x. skulle göra en upplysning och det framgår att jag har skuldsanering? @Kimsan72
Man gör ju en kreditkontroll vid kontraktstecknandet och fanns inte skuldsaneringen med då, så är det ingen fara. Jag har aldrig varit med om något fastighetsbolag som gör ytterligare kreditupplysning vid tillträdet. Aldrig hört om det och isåfall borde det ligga med som en klausul i kontraktet att ytterligare en upplysning tas vid tillträdet.

Jag bor i en lägenhet som redan förvaltas utav hyresvärden men vill byta till en större. Grejen är den att dom skulle skicka kontraktet till mig för att jag ska signera på fredag. Då kanske man inte gör en ny upplysning om jag redan är deras hyresgäst?

Jag bor i en lägenhet som redan förvaltas utav hyresvärden men vill byta till en större. Grejen är den att dom skulle skicka kontraktet till mig för att jag ska signera på fredag. Då kanske man inte gör en ny upplysning om jag redan är deras hyresgäst?
Jo vanligtvis gör man det om man väljer ett större boende med högre hyra. Vanligtvis gör man det inte om det är det omvända dock, dvs. mindre lgh och lägre hyra.

Hos min hyresvärd tar dom kreditupplysning om man vill flytta inom deras boenden, men det görs automatiskt. Men har man skött hyran samt skött sig i övrigt behöver det inte vara något hinder med skulder hos KFM. Så det kan nog vara lite olika hur dom tänker.

Jag är lite nyfiken på en bekant som har ansökt om skuldsanering. Hen har fått beslut om inledande skuldsanering och detta syns i poit.

Jag har beslutad skuldsanering sen tre år tillbaka.

Personen i fråga har sen tidigare svårt att hålla sig till sanningen och mycket vatten har runnit under broarna.

Vi jobbar inom samma bransch och har ungefärliga samma ekonomiska förutsättningar men hen har fått ca 7 000 kr mindre att betala varje månad, och jag kan bara anta att hen har gett felaktiga uppgifter.

Ska man ens orka bry sig? Jag kan tycka att vi som vänder på kronorna under saneringen och vill ha en förändring, kan se med lite snea ögon på när personer med "quick fix" inställning kommer.

Och nej, jag är inte helt insatt i hens ärende. Men men såvitt jag vet så ändras ju inte beloppet nämnvärt om en inledande övergår till beslutad sanering.

Om nu personen skulle få avslag, ändras uppgifterna i poit då eller tas det bara bort?

Jag är lite nyfiken på en bekant som har ansökt om skuldsanering. Hen har fått beslut om inledande skuldsanering och detta syns i poit.

Personen i fråga har sen tidigare svårt att hålla sig till sanningen och mycket vatten har runnit under broarna.

Vi jobbar inom samma bransch och har ungefärliga samma ekonomiska förutsättningar men hen har fått ca 7 000 kr mindre att betala varje månad, och jag kan bara anta att hen har gett felaktiga uppgifter.

Ska man ens orka bry sig? Jag kan tycka att vi som vänder på kronorna under saneringen och vill ha en förändring, kan se med lite snea ögon på när personer med "quick fix" inställning kommer.

Och nej, jag är inte helt insatt i hens ärende. Men men såvitt jag vet så ändras ju inte beloppet nämnvärt om en inledande övergår till beslutad sanering.

Om nu personen skulle få avslag, ändras uppgifterna i poit då eller tas det bara bort?
Jag hade inte brytt mig. Mest för att någon annans betalplan inte är min sak att utreda. Men unnar också hellre någon en bra skuldsanering alla dagar än att gynna bankerna

Hade inte lagt min energi på det. Man vet sällan allt om andra eller varför det ser ut som det gör.
Tror inte heller att det skulle leda nånstans att ringa KFM och tycka att en bekant betalar för lite, utan att ha mer fakta att visa så att säga :axelryck:

@Kimsan72

Jag fick lägenheten! Går upp i hyra till ca 17-18.000. Fick skicka in både min + sambos anställningsavtal (båda fastjobb) samt våra tre senaste lönespecer. Jag har ca 65 hon har 40. Så 105.000 brutto tillsammans.

Men ingen upplysning togs varken via UC, Creditsafe eller Bisnode - eller någon annan.

Igår skrev båda WIllhems anställda hyreskontraktet - och så även jag.

Skulle dom nu i efterhand kunna göra en upplysning och ogiltigförklara kontraktet? Kanske inte sannolikt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp