Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Detta är mycket stötande.

Jag vet inte spontant hur man kan dra paralleller till folk på det här forumet generellt.

Vi pratar om en klanbaserad ledare som köper guldtackor för 200 000 mitt under sin skuldsanering, vet inte om det hör till vanligheterna där folk titt som tätt frågar om 100 spänn.

Läser man innantill så är det väl just den här typen av personer som inte ska ha sanering?
Kanske, men det brukar gratuleras här när någon får skuldsanering så tänkte det borde vara samma för denna stackare

"Gratulerar?

För att någon med en kriminell bakgrund och skuldsanering lagt pengar på guldtackor?

Ursäkta mig, men vi firar när folk tar sig ur skuldfällan genom hårt arbete och ansvarstagande – inte när de smiter från konsekvenserna och sedan spelar lyxlirare. Du verkar förväxla forumet med en moralfrizon. Det här är inte ett krypin för att klappa bedragare på axeln och låtsas som att allt är synd om dem. Stackare? Snarare en mästare i att utnyttja systemet medan andra kämpar ärligt. Håll dig till grattis där det hör hemma – inte i glorifieringen av ekonomiskt bondfångeri.

Om du inte ser en skillnad på en person som får skuldsanering till följd utav dödsfall i familjen, sjukdom, arbetslöshet, missbruk kontra en kriminell klanhövding som köper guldttackor för flera hundra tusen har du primärt hamnat fel i din yrkesroll, sekundärt som moderator här på sidan och definitivt som skribent också.

Kanske, men det brukar gratuleras här när någon får skuldsanering så tänkte det borde vara samma för denna stackare
Jag stör mig mer på att personer som ingår i klaner kan få chefsjobb hos kommuner. Men, man har ju slutat förvånas...

"Gratulerar?

För att någon med en kriminell bakgrund och skuldsanering lagt pengar på guldtackor?

Ursäkta mig, men vi firar när folk tar sig ur skuldfällan genom hårt arbete och ansvarstagande – inte när de smiter från konsekvenserna och sedan spelar lyxlirare. Du verkar förväxla forumet med en moralfrizon. Det här är inte ett krypin för att klappa bedragare på axeln och låtsas som att allt är synd om dem. Stackare? Snarare en mästare i att utnyttja systemet medan andra kämpar ärligt. Håll dig till grattis där det hör hemma – inte i glorifieringen av ekonomiskt bondfångeri.

Om du inte ser en skillnad på en person som får skuldsanering till följd utav dödsfall i familjen, sjukdom, arbetslöshet, missbruk kontra en kriminell klanhövding som köper guldttackor för flera hundra tusen har du primärt hamnat fel i din yrkesroll, sekundärt som moderator här på sidan och definitivt som skribent också.

Ja du är ursäktad.
Det är ju till och med en skribent här som ivrigt ger tips om hur man ska lyckas komma undan så lättsamt som möjligt, till och med med tips om brott som kan begås.
Tipsen är förvisso sällan särskilt lyckade.

Får en borgenär klart för sig vem det där är finns det nog vissa möjligheter att få personens skuldsanering upphävd, men med tanke på hur omprövningarna brukar sluta skulle jag tro att hen får slutföra saneringen.

Dom har letat dåligt om det bara hittats 6 fall... sånt här händer lite då och då.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp