Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Hej!
Har löneutmätning sedan nästan ett år tillbaka men släppte inte allt från början-ett blancolån och kontokredit hos Swedbank fortsatte jag betala av mitt förbehållsbelopp och till slut insåg jag att det inte gick (man måste helt enkelt överleva)så jag slutade betala dem också..
Idag fick jag ett brev från Swedbank och det gäller kontokredit-citerar:
"Enligt våra noteringar är kontot trots påminnelse fortfarande övertrasserat...Om inte beloppet betalas tvingas vi vidtaga RÄTTSLIGA ÅTGÄRDER."
Nu är jag verkligen lite skrämd,trodde det skulle gå först till inkasso och sedan till kronofogden.
Vilka konsekvenser kan vänta mig och kan det påverka mitt konto jag har hos en annan bank?

Hej!
Har löneutmätning sedan nästan ett år tillbaka men släppte inte allt från början-ett blancolån och kontokredit hos Swedbank fortsatte jag betala av mitt förbehållsbelopp och till slut insåg jag att det inte gick (man måste helt enkelt överleva)så jag slutade betala dem också..
Idag fick jag ett brev från Swedbank och det gäller kontokredit-citerar:
"Enligt våra noteringar är kontot trots påminnelse fortfarande övertrasserat...Om inte beloppet betalas tvingas vi vidtaga RÄTTSLIGA ÅTGÄRDER."
Nu är jag verkligen lite skrämd,trodde det skulle gå först till inkasso och sedan till kronofogden.
Vilka konsekvenser kan vänta mig och kan det påverka mitt konto jag har hos en annan bank?

låter som du kommer få betalningsföreläggande och utmätning helt enkelt. Andra banker påverkas inte

låter som du kommer få betalningsföreläggande och utmätning helt enkelt. Andra banker påverkas inte
Betalningsföreläggande och utmätningen-kan man kalla det för rättsliga åtgärder?Det är alltså som i andra fall, hamnar hos kronofogden och det blir löneutmätning?Rättsliga åtgärder låter lite skrämmande. Kommer de att stänga av mitt konto?

Det visade sig att mekanikern som blev utmätt var Kenneths egen dotter som hade utmätning och ofta "lånat" bilen. Den lilla detaljen hade lämnats ute i artikeln

Du säger att mekanikern som blev stannad heter Åsa, medans alla andra ställe benämns denna som "han".
Du verkar sitta på mer info än oss andra, vill du berätta mer?

Dottern körde inte bilen - en random mekaniker körde bilen. Däremot är det dotterns företag som mekanikern jobbade på.

Det är nog svårt att få koll på allt för man såg ju i videoklippet han la upp att han saknar 2 ben. Det är ganska naturligt att han har behov utav en bil. Tror nog inte heller dottern hade hans 100% bil för dom filmade honom när han gick och det såg inte ut som att man kan göra det mer än extremt korta sträckor.

Så det är väl inte orimligt att anta att bilen brukades utav honom också. Alternativt bara utav honom. Kollade för skojs upp honom han äger bara 1 bil nämligen.

Sen Aftonbladet ljög om pandemin, dom ljög om migrationen och alla syriska "läkare", dom ljuger om klimatet och snön som skulle försvinna inom 10 år, dom ljuger om Ukrainakriget så då är ju steget ganska kort till att fabulera ihop detta också. Sen behöver det inte innebära att det finns saker och ting i artikeln som publicerades

Du säger att mekanikern som blev stannad heter Åsa, medans alla andra ställe benämns denna som "han".
Du verkar sitta på mer info än oss andra, vill du berätta mer?
Jag har inte nämnt Åsa någonstans. Men det är det namnet jag läst - samma som dig för Åsa har du inte fått från mig

Jag har inte nämnt Åsa någonstans. Men det är det namnet jag läst - samma som dig för Åsa har du inte fått från mig
Det visade sig att mekanikern som blev utmätt var Kenneths egen dotter som hade utmätning och ofta "lånat" bilen. Den lilla detaljen hade lämnats ute i artikeln

Var visade det sig? Eller sprider du bara vidare rykten som om de vore fakta?

Sen Aftonbladet ljög om pandemin, dom ljög om migrationen och alla syriska "läkare", dom ljuger om klimatet och snön som skulle försvinna inom 10 år, dom ljuger om Ukrainakriget så då är ju steget ganska kort till att fabulera ihop detta också. Sen behöver det inte innebära att det finns saker och ting i artikeln som publicerades
Läser inte speciellt ofta Aftonbladet dessa dagar och vet inte dessa specifika fall, även om det säkert stämmer det du säger. Men det är många journalister, kolumnister och knönikörer som jag inte gillar speciellt mycket/anser är lite mindre begåvade på Aftonbladet. Wolfgang Hansson, Lena Mellin, Jan Gilou, Rasmus Hansson, Jonna Sima, Karin Pettersson etc. Ofta ganka ointressanta/icke rationella artiklar och mycket information man tar ur kontext och spinner sin egna story och vinkel på.

Expressen är inte perfekt, men jag tycker definitivt dom gör det bättre: Magda Gad, Fredrik Sjöshult, Christian Holmén etc har oftast lite mer rationella tankar och källmaterial man jobbar med. Dessutom mer intressanta artiklar och krönikor utan massa saker ur kontext.

Senast ändrad:
Dottern äger företaget, hon är inte mekanikern i fråga.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp