Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Inte bara det utan alla kan ju drabbas, om man själv eller du eller Lasseman ämnar in sin bil på service, däckbyte, reparation kan man ju inte vara säker på att man får sin bil tillbaka om mekanikern flyttar bilen 20 meter och en kronofogde kör förbi och mekanikern är skuldsatt.

Rätt säker på att det inte skulle ske.
Du kan väl inte på fullaste allvar tro att AB berättat alla omständigheter här?

Jag vill verkligen inte skydda borgenärer - dom har utnyttjat oss så mycket. Jag står oftast på geldenärens sida. Men här beror det lite på såklart.

Har du en skuld till mig på 500.000 som du inte betalar och äger en volvo värt 300.000.
Då är det väll rimligt att jag ser till att den blir såld så att jag får tillbaka en stor del av mina 500.000

Däremot om du behöver en bil för att ta dig till jobbet så kan jag ta hänsyn till det och sälja biljen och ta 275.000 så får du köpa en bil för 25000 att ta dig till jobbet.
Så att du kan fortsätta jobba som vanligt, men också ha möjlighet att fortsätta betala dom 225.000 som du fortfarande är skyldig mig.

Givetvis ska bilar utmätas om det är så att det är personen som äger den har skulder. Men att ta bilar från medborgare som inte är kriminella och där det inte är glasklart att dom äger bilen tycker jag är fel.

Givetvis ska bilar utmätas om det är så att det är personen som äger den har skulder. Men att ta bilar från medborgare som inte är kriminella och där det inte är glasklart att dom äger bilen tycker jag är fel.

Har du kollat om gäldenären i det här fallet var kriminell?

Rätt säker på att det inte skulle ske.
Du kan väl inte på fullaste allvar tro att AB berättat alla omständigheter här?

Varför inte det? Lagstiftningen är glasklar. KFM har rätten att utmäta i det här fallet och gjorde det. Det är lite det jag har försökt att komma fram till att det är en absurd lagstiftning på alla sätt och vis just för att detta kan hända.

Om bilmekanikern kör bilen så har KFM juridiken på sin sida och både kan och bör utmäta för man räknar bilen som hans.

Det är det jag har skrivit i flera månader nu att det kan slå så jävla snett.
Nästa gång kan det vara en personlig assistent som kör och handlar åt en handikappad man i dennes bil. Tredje gången kan en bärgare flytta en bil.

Det bästa hade varit om det nästa gång är en skuldsatt busschaufför som blir av med bussen han kör.

Det finns 420 000 svenskar hos KFM det är inte direkt så att detta inte sker på daglg basis bara att långt från allt når media. (Inte det med bussen men den här typen utav absurda händelser).

Varför inte det? Lagstiftningen är glasklar. KFM har rätten att utmäta i det här fallet och gjorde det. Det är lite det jag har försökt att komma fram till att det är en absurd lagstiftning på alla sätt och vis just för att detta kan hända.

Om bilmekanikern kör bilen så har KFM juridiken på sin sida och både kan och bör utmäta för man räknar bilen som hans.

Det är det jag har skrivit i flera månader nu att det kan slå så jävla snett.
Nästa gång kan det vara en personlig assistent som kör och handlar åt en handikappad man i dennes bil. Tredje gången kan en bärgare flytta en bil.

Det bästa hade varit om det nästa gång är en skuldsatt busschaufför som blir av med bussen han kör.

Det finns 420 000 svenskar hos KFM det är inte direkt så att detta inte sker på daglg basis bara att långt från allt når media. (Inte det med bussen men den här typen utav absurda händelser).

Även om du tycker att lagstiftningen är glasklar kanske man inte ska ta det aftonbladet skriver som sanning, sanningen brukar inte sällan ligga en bra bit därifrån, det trodde jag var rätt allmänt känt.

Det är ju vad kronofogden i artikeln säger.
– Grundprincipen är att den som kör fordonet äger fordonet. Fordonsregistret är inget juridiskt ägarregister. Det blir upp till en person att bevisa att det de facto är den personens bil om vi utmäter den, säger Andreas Köhler.

Dagen efter samlade Kenneth ihop alla dokument som kan bevisa att bilen är hans och att han använder den i stort sett dagligen. Kvitto på köpet, kvitton på betalningar av bilförsäkringen och kvitton på trängselskatt. På det sistnämnda kvittot kan man se vilka trängselbommar bilen passerat.

Om Kenneth visar att han dagligen använder bilen med ovan underlag, framförallt det med trängselbommar - som är kameraövervakade. Så visar väl det att det har gått snett här? Igen...

Det är ju vad kronofogden i artikeln säger.

Om Kenneth visar att han dagligen använder bilen med ovan underlag, framförallt det med trängselbommar - som är kameraövervakade. Så visar väl det att det har gått snett här? Igen...

Det fotas väl bara kring regplåtarna på tullstationerna, aldrig bild på de som sitter i bilarna, tas inte bilderna bakifrån till och med?
Jag vet att du inte är så intresserad av det, men du kan inte tänka dig alls att det finns omständigheter som man inte tagit upp i artikeln..?
Jag kan lova att det finns flera.

Visst ligger gränsen runt 35000kr i värde för utmätning av bil.

- Bilar över 35000kr i värde utmäts oftast?
- Bilar under 35000kr i värde utmäts oftast inte?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp