Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Fick vara kändis på internet tidigare i veckan.
Jag och en kollega var på "hembesök" men personen var inte hemma, men vi gjorde det vi kunde ändå, var in i en del utrymmen och kikade in genom fönster och liknande.
Tydligen hade personen övervakningskameror och trodde han hade haft tjuvbesök och la upp en bild på oss på gården och man såg även lite av bilen. Bilden lades upp i någon by/områdesgrupp på Facebook.

En bekant som bor i området såg mig och skickade till mig.
Full fart på spekulationerna i tråden och hur fräckt det var att tjuvar gick runt mitt på dagen och letade saker.
Givetvis försökte man reda ut vilken bil det var och om kanske någon fler hade sett den.

Bad min bekanta svara "skriv att du åkte förbi och såg att det var regnr XxxYyy"

Ett par st han se och kommentera om vem som stod på det regnumret innan hela tråden plötsligt försvann :)

Fick vara kändis på internet tidigare i veckan.
Jag och en kollega var på "hembesök" men personen var inte hemma, men vi gjorde det vi kunde ändå, var in i en del utrymmen och kikade in genom fönster och liknande.
Tydligen hade personen övervakningskameror och trodde han hade haft tjuvbesök och la upp en bild på oss på gården och man såg även lite av bilen. Bilden lades upp i någon by/områdesgrupp på Facebook.

En bekant som bor i området såg mig och skickade till mig.
Full fart på spekulationerna i tråden och hur fräckt det var att tjuvar gick runt mitt på dagen och letade saker.
Givetvis försökte man reda ut vilken bil det var och om kanske någon fler hade sett den.

Bad min bekanta svara "skriv att du åkte förbi och såg att det var regnr XxxYyy"

Ett par st han se och kommentera om vem som stod på det regnumret innan hela tråden plötsligt försvann :)
Har KFM större rätt att gå in än tex polis då? Polisen hade ju int fått gå in i något utrymme utan husrannsakan?

Har KFM större rätt att gå in än tex polis då? Polisen hade ju int fått gå in i något utrymme utan husrannsakan?

Beror på, kfm får ju gå in pga skulder. Polisen pga brott.
I uthus och liknande är inga större problem att gå in. Bostad lite känsligare om personen inte är hemma.

Beror på, kfm får ju gå in pga skulder. Polisen pga brott.
I uthus och liknande är inga större problem att gå in. Bostad lite känsligare om personen inte är hemma.
Märkligt. Polisen hade ju inte fått genomsöka något utan husrannsakan. Vart regleras KFMs behörighet?

Märkligt. Polisen hade ju inte fått genomsöka något utan husrannsakan. Vart regleras KFMs behörighet?
Nej men vad har det med saken att göra? Polisen arbetar med kring brott. Kfm kring skulder.
Ub 2:17

Polis kan gå in i bostad med stöd av både polislagen och rättegångsbalken, syftet styr.

Polisen kan göra vad dom vill. Som tur är.

Har många kompisar som är poliser olika placeringar och tjänster,

Pratade faktiskt igår med min bästa kompis och barndomsvän så kom vi in på det här med visitatonszoner, så menade han på att det varken gör till eller ifrån för polisen har alltid kunnat genomsöka en människa. Enda som krävs är brottsmisstanke och jag menar i ärlighetens namn, lite nervositet eller större ögon och vips du har din brottsmisstanke :D

Lite samma med detta ni pratar om nu.

Polisen kan göra vad dom vill. Som tur är.

Har många kompisar som är poliser olika placeringar och tjänster,

Pratade faktiskt igår med min bästa kompis och barndomsvän så kom vi in på det här med visitatonszoner, så menade han på att det varken gör till eller ifrån för polisen har alltid kunnat genomsöka en människa. Enda som krävs är brottsmisstanke och jag menar i ärlighetens namn, lite nervositet eller större ögon och vips du har din brottsmisstanke :D

Lite samma med detta ni pratar om nu.
Ingen myndighet får agera utan lagstöd, hur mycket man som enskild tjänsteman vågar testa gränserna är väl upp till sitt eget rättspatos.

Tycker du att polisen ska få göra som de vill?

Men du gillar inte utmätning på besittning, något som har lagstöd sedan utsökningsbalkens start?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp