Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Är det någon som hamnat i samma sits?
Jag har inledande. Sökte skuldsanering i juni efter jag släppt allt. Fick förra veckan brev från handläggaren, enligt 4 inkasso bolag så stod det att jag tagit nya större lån mellan juni-sept..?.. Ringde handläggaren och sa att det inte stämmer! Hur kan man ta nya lån,.?sammanlagt 1046000 genom lånebolagen jag släppt så fick leta fram bevis att jag redan hade de lånen. Kommer det gå åt he*vete pga detta?.

Pratade med handläggaren en bra stund i torsdags. Han sa att det finns folk som sökt lån under inledande.

Man är nog ganska bakom flötet om man söker nya lån när man sökt skuldsanering.
Jag skulle skicka fakturor innan juni - 24 för att bevisa att jag haft de lånen sen tidigare. Skickade många skärmdumpar på fakturor upp till 4 år tillbaka. Fick på mail att jag skulle avvakta om de behöver mer information.

Kommunens budget rådgivare ringde mig idag, jag berättade hur det låg till. Hon sa med att det lät lustigt.

Får se hur det går..

Det ordnar sig ska du se ! Du har ju bevis . Inkasso försöker väl tjäna på det på nåt sätt … går det så går det liksom .

Pratade med handläggaren en bra stund i torsdags. Han sa att det finns folk som sökt lån under inledande.

Låter märkligt, man får ju en prick där det står att skuldsanering är inledd. Finns inte en bank i världen som beviljar lån för dessa.

Detta är riktigt bra. Äntligen får folk skadeståndsersättning utan att behöva vänta på pengar ifrån kriminella som aldrig kommer betala tillbaka.

I mina lönespecar är det draget för löneutmätning, fick inledande skuldsanering förra veckan , kommer dessa pengar tillbaka från kfm? Eller måste jag kontakta lönekontoren?

Ringer till KFM när växeln öppnar 09.00. Plats 41... 30 min väntetid. The heck.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp