Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Nu är de flesta myndigheter beroende av att allmänheten hör av sig.
Tex Polisen, Socialen osv.

De sitter inte själva och kollar igenom saker på måfå för att hitta något. Utan de agerar allt som oftast på tips från allmänheten.

Nu är de flesta myndigheter beroende av att allmänheten hör av sig.
Tex Polisen, Socialen osv.

De sitter inte själva och kollar igenom saker på måfå för att hitta något. Utan de agerar allt som oftast på tips från allmänheten.
Man kan ana här lite fördomar, även om man är missbrukare måste det inte automatiskt betyda att hen är kriminell också, det kan handla om en mycket bra och snäll person som behöver hjälp. Jag är också missbrukare (spel)och tycker inte att jag är dålig som person.

Man kan ana här lite fördomar, även om man är missbrukare måste det inte automatiskt betyda att hen är kriminell också, det kan handla om en mycket bra och snäll person som behöver hjälp. Jag är också missbrukare (spel)och tycker inte att jag är dålig som person.
Spel är lagligt, narkotika är det inte...

Ja du får gärna kalla mig fördomsfull för att jag har fördomar över min grannes son och hans sällskap.
Som är dömda för diverse brott, narkotika, trafikbrott, stöld, våldtäkt, misshandel, våld mot tjänstemän, knivlagen osv.

Han är anledningen till att vi har övervakningskamera i vårt garage. Dag två av kamera så fick vi honom på film.

Fördomsfull, ja vist. Jag tror inte de slutat med sitt skit med tanke på att de är aktiva i sitt missbruk har förlorat vårdnaden över sina barn pga av missbruket. Grannens sons tjejs familj ber oss anmäla allt. Då hennes barn inte vill behöva springa på sin mamma. De vill att hon åker med grannens son 20 mil bort tillbaka hem till honom. Förståeligt..

Inatt har det festats och först oväsen hela natten.
Så ja. Jag gör vad jag kan för att göra livet surt för dem, blir det obekvämt kanske de åker hem till sig.

Har inget emot missbrukare, även om du verkar tro det. Däremot har jag allt emot vad det ofta medför, när det påverkar människor runt dem..

Kalla mig fördomsfull om du vill..

Om nån ringer till kronofogden och kollar upp mig då får den väl bara veta total skuld och antal ärenden. Inte exakt vilka bolag de är?

Ska byta bank till antingen SEB, Ica banken eller Nordea idag. Inte bestämt mig än. Rubbet med kort och ska få in lönen och allt på nya kontot. Tänkte ansöka online ikväll. Nån som har någon erfarenhet om processen är smidig? Hur lång tid tar det att få tillgång?

Om nån ringer till kronofogden och kollar upp mig då får den väl bara veta total skuld och antal ärenden. Inte exakt vilka bolag de är?
Vill dom veta vilka bolag det är så får dom veta det.

Undantag är om man har skyddade personuppgifter. Då kan det vara skadligt för personen att lämna ut.

Om någon fått ett betalningsföreläggande från Hushasses hus i Hudiksvall så går det ju räkna ut var personen bor..

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp