Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

En fråga
Min sambo har 30 000 netto som lärare.

Hennes vikariat går ut i sommar.

Om hon mot all förmodan står utan jobb någon månad hur mycket ersättning får hon då netto av A-kassan om denna är 80% av inkomsten?

Hennes bruttolön är 38.000 om det spelar roll.

En fråga
Min sambo har 30 000 netto som lärare.

Hennes vikariat går ut i sommar.

Om hon mot all förmodan står utan jobb någon månad hur mycket ersättning får hon då netto av A-kassan om denna är 80% av inkomsten?

Hennes bruttolön är 38.000 om det spelar roll.
Ca 26,000 brutto skulle jag tippa. Om hon inte har inkomstförsäkring.

Har en fråga som @Lasseman kanske kan svara på.

Jag stör mig på en person som "flyttat in" till min granne. Han är inte skriven här utan vid grannens son.
Personen i fråga är missbrukare och har vad jag kunnat se stora skulder (dom på över 700 000 till en bank)
Står ej skriven här.
Men de dök upp en bil som han brukar, bilen står ej på honom utan på en tjej i sthlm.
Bilen i sig har ett vist värde även om denne har körförbud.

Kan kronofogden utmäta bilden av honom om polisen stannar honom eller jag tipsar dem om att han brukar denne?

Jag gör allt i min makt för att göra livet surt för honom och grannens son. Då jag inte vill ha missbrukarna här.
Hur vet du hur mycker han har skuld .Har du köpt uppgifter om honom och kollat hans skuld ?
Då är du inte själv bra granne om du kollar upp andra människor.!

Hur vet du hur mycker han har skuld .Har du köpt uppgifter om honom och kollat hans skuld ?
Då är du inte själv bra granne om du kollar upp andra människor.!
Nej det är ju gratis, bara att ringa kfm.

Har en fråga som @Lasseman kanske kan svara på.

Jag stör mig på en person som "flyttat in" till min granne. Han är inte skriven här utan vid grannens son.
Personen i fråga är missbrukare och har vad jag kunnat se stora skulder (dom på över 700 000 till en bank)
Står ej skriven här.
Men de dök upp en bil som han brukar, bilen står ej på honom utan på en tjej i sthlm.
Bilen i sig har ett vist värde även om denne har körförbud.

Kan kronofogden utmäta bilden av honom om polisen stannar honom eller jag tipsar dem om att han brukar denne?

Jag gör allt i min makt för att göra livet surt för honom och grannens son. Då jag inte vill ha missbrukarna här.
Missbrukarna måste leva också, finns det någon annan du vill göra livet surt för eller har du kanske en lista?

Missbrukarna måste leva också, finns det någon annan du vill göra livet surt för eller har du kanske en lista?

rent spontant så borde en missbrukare inte ha bil. Men det är pga säkerhet i trafik…

På vilket sätt kommer du att bli av med "missbrukarna" om kf tar en bil fr dem?
Ingen av dem är skrivna här. Tycker gott de kan åka hem till sig.

Blir inte av med dem pga av bilen, men stöter de på för mycket problem här vill de kanske inte vara kvar i slutändan

Självklart ska de med få leva. Men när de förstör för mig och mina barn, snor saker ur vårt garage, skräpar ner på vår tomt, för liv mitt i nätterna och är allmänt odrägliga, samt säljer droger på parkeringen utanför. Då vill jag inte ha dem i min närhet.

Polisen är inkopplad, även socialen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp