Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Artikeln har ju fel rubrik.

Nya skulder hos kfm trots skuldsanering skulle vara mer verklighetsförankrat

Är absolut noll förvånad. Iaf efter saneringen
Men är inte siffrorna i denna artikel bara tagna ur luften? Det står att 50.000 blev beviljad skuldsanering förra året.

Med tanke på att det var totalt 37000 ansökningar om skuldsanering under 2023 och ca 40% blev beviljad.

Så låter det ganska orimligt att 50.000 blev beviljade 2024. Man har inte ens bearbetat ansökningarna som kom in Juli-December ännu enligt väntetiderna.

Siffrorna från 24 är inte offentliga ännu vad jag vet utan om ett par veckor.
Möjligen kanske dom tutat ihop att det är 50000 som har skuldsanering, det kanske skulle kunna stämma?

Siffrorna från 24 är inte offentliga ännu vad jag vet utan om ett par veckor.
Möjligen kanske dom tutat ihop att det är 50000 som har skuldsanering, det kanske skulle kunna stämma?
Då tycker jag dom ska skriva att vår uppskattning är att totalt 50000 hade skuldsanering förra året. Inte att 50000 blev beviljade förra året.

Så vet inte riktigt hur sanningsenligt man ska tolka siffrorna i artikeln heller att 25% av alla som har skuldsanering blir utmätta under skuldsaneringen.

Då tycker jag dom ska skriva att vår uppskattning är att totalt 50000 hade skuldsanering förra året. Inte att 50000 blev beviljade förra året.

Så vet inte riktigt hur sanningsenligt man ska tolka siffrorna i artikeln heller att 25% av alla som har skuldsanering blir utmätta under skuldsaneringen.
Skuldsanering och utmätning (av något slag) samtidigt vore nog spiken i kistan…

Du får ringa Sverige radio och bed om rätta till.
Det lät lite högt men jag skulle inte bli förvånad om det stämmer. Betala bilskatt, trängselskatt, kvarskatt, elräkning, mobilräkning och annat är komplicerade saker.

Det lät lite högt men jag skulle inte bli förvånad om det stämmer. Betala bilskatt, trängselskatt, kvarskatt, elräkning, mobilräkning och annat är komplicerade saker.
Ja, det är det kanske för vissa… så sluta vara så näsvis !

Restföring motsvarande 25% kanske är bättre sanning eventuellt. Det är liksom rätt många som varje månad får nya skulder för indrivning trots skuldsaneringen, om de räknas per skuld och sr gjort någon tolkning av siffrorna kanske?

Trafikförsäkringen för påställda fordon ska vi inte glömma bort, det är särdeles svårt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp