Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Dessa katter hon har dessutom kostar 15.000 styck att köpa.

Det är inte bondkatter.
Lite det jag menar. Man har inte råd att ställa ordentligt med mat på bordet. Men katter för 15 tusen det ska vi minsann ha.

väldigt frustrerande och det är märkligt att personerna inte själva inser hur idiotiskt det är.

Alltså dessa artiklar är så jävla idiotiska. Barn kan vara riktigt elaka i den åldern och det är ju ganska uppenbart att detta kommer nå dom stackars barnen vars mamma går ut i tidningen och säger att dom är fattiga och inte har råd med mat, naturligtvis kommer barnen bli retade för det.

Att välja Aftonbladet som forum att prata om sin dåliga privatekonomi måste kanske vara det absolut sämsta forumet man kan välja. Om man trodde att man inte kan göra sin situation mycket värre....
En del familj/släkt, vänner, kollegor som läser detta tappar förmodligen lite intresset/tar halft avstånd från personen. Är man ensamstående så ger inte dessa artiklar direkt plusspoäng heller om man försöker träffa någon i framtiden.

Snyftvalser i media förekommer nästan dagligen numera...

Försäkring är ju visserligen frivilligt, och hon sa väl att hon hoppades på att inget skulle hända med katten/katterna.
Så gissar att försäkring saknas, men tror inte det framgick i artikeln.

Alltså dessa artiklar är så jävla idiotiska. Barn kan vara riktigt elaka i den åldern och det är ju ganska uppenbart att detta kommer nå dom stackars barnen vars mamma går ut i tidningen och säger att dom är fattiga och inte har råd med mat, naturligtvis kommer barnen bli retade för det.

Jag tror att de ensamstående mammorna (har själv varit en sån och för att mitt barn skulle få mat åt jag en halv gorbys pirog och tog den andra halvan nästa kväll, plus allt annat oro och vända på varje krona etc etc) som har det riktigt kämpigt missgynnas av sådana artiklar. Folk blir skeptiska och ifrågasättande, t ex att bo i villa, ha tre katter, ha två bilar, ha råd med smink och tatueringar och dreadlocks, massa prylar man skulle kunna sälja, ha eget företag vid sidan om (det var nåt med kristaller) etc etc... det är det folk ser. För att inte tala om lyxen att ha två föräldrar som kan stötta ekonomiskt. Hade varit bra att komplettera artikeln med alla inkomster, fasta utgifter, andra utgifter. Många som är med i Lyxfälla t ex är inte fattiga utan gör fel prioriteringar med sina pengar.
Sen när hon säger att hon drömmer om att få bli ekonomiskt oberoende och inte behöva tänka på pengar undrar jag om hon blandar ihop ekonomiskt oberoende med att ha tillräckligt med pengar fr arbete. Två olika saker!
Jag personligen tycker att det är tråkigt att hon har det tufft men vill gärna se vad hon har gjort för ngt för att förbättra sin och hennes barns situation. Hon kanske har gjort massor men inget som framstår i artikeln.

Och på bara en natt fick hon en egen flashbacktråd också. Hoppas hon inte läser den, det är "taggtrådsanda".
Nån där har ansträngt sig och tagit reda på hennes årsinkomst. Sånt engagemang kunde läggas på viktigare saker kan jag tycka men det är upp till var och en så klart.

Det jag kan bli lite ledsen över är att man har dåligt med mat och gråter ut i media samtidigt som man har flertalet djur som inte direkt är gratis.
Hon såg ju inte direkt undernärd ut .. tvärtom !! Varför köpa pizza ?? Mat utan näring när man kan köpa köttfärs och spagetti och laga hemma till ett halv fotbollslag .. för lika peng liksom .
Nä ! Köper inte snyft

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp