Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Det där med vård och rehabilitering är ju en lek med ord för att det låter bra.

Av de klienter som avslutade en fängelseverkställighet eller påbörjade en verkställighet inom frivården 2020, återföll nästan typ 40 procent i ny brottslighet där dom hamnade i finkan.

Det är alltså nästan hälften...märkväl - utav dom som dömdes...många åker ju naturligtvis inte fast så mörkertalet är enormt. Andra länder ska vi inte ens tala om.

USA? 83% arresterades igen inom nio år efter frigivning.... det är således nästan en garanti att har du åkt i fängelse en gång - då kommer du att göra det igen.

Kriminalvården oavsett vad vi kallar det för är där för att hålla buset borta ifrån gatorna och för att ge brottsoffer en upprättelse. Allting annat är önsketänkande och dessutom så tycker jag mig också se att samhället börjar vända lite i just detta där man nu har konkreta utredningar för att man ska i princip kunna låsa in och slänga bort nyckeln fast brottet i sig inte rör mord. Exempelvis våldtäktsmän som man kanske håller inspärrade 50-60 år. Det är ju inte någon rehabilitering eller vård där inte.
Det du säger är ju att det svenska systemet fungerar bättre än andra...?

I USA kallas det Correction, ska vi döpa om verksamheten till Korrektionsmyndigheten...?

Gick bokstavligt talat igenom hela stan, ifrån en del utav stan - till den andra. En topp 10 stad sett till befolkningen.

Jag och sambon räknade antal personer vi såg ute - Kom upp i 5 till antalet. Två par och en ensam kille på cykel. Lite förvånande ändå, på själva nyår.

Firar inte folk det längre på restauranger och barer?

Jag ska byta jobb om 2 dagar. 1:a januari.

Har en fråga, i och med att jag jobbade med hjärtstartare så fick jag en sådan (hjärtstartare) gratis utav min arbetsgivare.

Nypris på den är 20 000:-

Har således en fråga. Tror ni att man kan gå till en pantbank med en ny, oanvänd hjärtstartare? Tror ni en pantbank tar emot dessa?
Såg att någon sålde en på Tradera.

Gick bokstavligt talat igenom hela stan, ifrån en del utav stan - till den andra. En topp 10 stad sett till befolkningen.

Jag och sambon räknade antal personer vi såg ute - Kom upp i 5 till antalet. Två par och en ensam kille på cykel. Lite förvånande ändå, på själva nyår.

Ingen som vågar gå ut i Malmö längre ;)

I min stad var det galet många ute och genom city enorma bilköer vid tolvslaget.

Har missat helt att Intrum har de så tufft. Har en kompis som köpte mycket aktier där för ett par år sedan (det kanske förklarar hans dåliga humör under 2024)

Nu tror jag inte de kursar, men vad sker med fodringar hos Intrum vid ev konstruktion?

Har missat helt att Intrum har de så tufft. Har en kompis som köpte mycket aktier där för ett par år sedan (det kanske förklarar hans dåliga humör under 2024)

Nu tror jag inte de kursar, men vad sker med fodringar hos Intrum vid ev konstruktion?
Intrum var en aktie som väldigt många svenska har/hade, en av de mer ägda aktierna på ex Nordnet/Avanza. Stog 2021 i strax över 300kr men har haft 3 riktigt blodiga år till följd av Inflation och räntehöjningar. Sen har företag konkursat/inte kunnat betala i lågkonkjukturen, men även många privatpersoner har släppt sina lån som gått till Intrum. Där det också gått rakt igenom till KFM.

-46% 2022
-45% 2023
-61% 2024.

Ligger nu på 27 kr.

Faktiskt inte insatt i vad som händer med fodringar vid konstruktion. Kanske man får sälja en del på rabatt till annat inkasso.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp