- Meddelanden
- 22 633
- Mottagna reaktioner
- 16 056
- Poäng
- 10 747
Skulle nog bli mkt bättre om Vi privatiserar alla myndigheter och gör dom till vinstdrivande företag…
Kriminalvården hade ju mått bra utav det....
Skulle nog bli mkt bättre om Vi privatiserar alla myndigheter och gör dom till vinstdrivande företag…
Polismyndigheten gick från 21 enskilda myndigheter till en, man hade hoppats på den effekt du talar om, utfallet blev snarare tvärtom.
Jag var ironisk i mitt uttalande.Hej Göran Persson, hur mår du idag?
Hur tycker du att det gick för skolan efter din reform?
Jo, det var ett medhåll från min sida.Jag var ironisk i mitt uttalande.
Du har en poäng i det Du skriver om skolan, lite det jag ville få fram med min ironi….
Domstolen måste vara fristående. Skulle man slå ihop den med andra så skulle man få en mer partisk myndighet.Samma åsikt där. Men kanske inte dom jag primärt syftar på utan snarare typ Alkoholsortimentsnämnden eller Centrala Djurförsöksetiska Nämnden kan ju inte ha många anställda men kosta en hel del.
Jag skulle inte se några större bekymmer med att slå ihop kriminalvården med polismyndigheten och domstolsverket. Man kan ju effektivisera det duktigt. Dessutom om du slog ihop alla dessa till en rättsmyndighet får du ner andelen byråkrater och högavlönade chefer så att du istället kan satsa dessa pengarna på fler poliser, åklagare, tulltjänstemän och dylikt. En generaldirektör tjänar 200 000 typ i månaden och många andra mellanchefer ligger nog inte allt för långt därifrån. Hur många poliser kan man ha för 200.000? Åtminstone 5-6 stycken? Hur många chefer finns det sedan under alla dessa liksom...
Du kan ha 5-6 myndigheter. Kulturdepartementet, Klimat- och näringslivsdepartementet och ett par andra hade jag avyttrat omgående.
2005 hade vi liksom nästan 600 myndigheter nu har vi 360 så det går åt rätt håll men tycker det är helt absurt att ha 360 myndigheter & om samhället fungerar utmärkt när vi gjorde oss av med 300 myndigheter så kan man nog kapa ett par till.
Lite samma med Polismyndigheten och Kriminalvården.Domstolen måste vara fristående. Skulle man slå ihop den med andra så skulle man få en mer partisk myndighet.
Frugan och jag fixade våra friskvårdsbidrag för fem minuter sen. Det blev att skämma bort sig (massage) för hela slanten.
Hahaha hur vet du att jag INTE är herrn i fråga?Fråga Dermot Clemenger var du får mest bang for the bucket.
hahaha förlåt moderatorer ska lugna ner mig.