Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Det var ett tag sedan men nu senaste 1-2 veckorna har det börjat ringa igen från svenska mobilnummer och man hör direkt när man svarar att det rings från nåt typ callcenter.
Samtalet inleds med "oh hello sir, is it mister Lasseman?"
Jag kör standardhantering av dessa, ber dom vänta lite, lägger ifrån mig telefonen och fortsätter med mitt. Där väntar dom sedan snällt allt mellan 30 sek och upp till rekordet, nästan 20 minuter.

Jag är lite nyfiken dock, har någon pratat med dessa "hello mister.." och fått veta vad det är dom vill?
Jag har en gång när jag hade lite tråkigt, rätt många år sedan nu dock.
Det var den klassiska med att de då ringde från Microsoft och berättade att jag hade fått virus på datorn(Gud vad läskigt!).
Då jag delvis på den tiden gjorde mycket analyser av datorvirus och annan skadlig kod hade jag ju en säker miljö, där slängde jag in allt möjligt kul och öppnade upp för att han skulle "komma in och hjälpa mig".
Tog inte lång tid innan hans egen dator blev smittad med diverse och de arga "PLEASE SIR LISTEN TO ME!" kom haglandes och min skådespelar-insats i att spela oförstående och dum var nog värdig en Oscar.ö

Det var rätt roligt och utspelade sig under några timmar.

Lyssnade på forumet i vanlig ordning och köpte Dr Oetkers pizza Rustica (fyra ostar) blir kvällens måltid - med pizzasallad och sås!

Det var ett tag sedan men nu senaste 1-2 veckorna har det börjat ringa igen från svenska mobilnummer och man hör direkt när man svarar att det rings från nåt typ callcenter.
Jag kör standardhantering av dessa, ber dom vänta lite, lägger ifrån mig telefonen och fortsätter med mitt. Där väntar dom sedan snällt allt mellan 30 sek och upp till rekordet, nästan 20 minuter.

Jag är lite nyfiken dock, har någon pratat med dessa "hello mister.." och fått veta vad det är dom vill?
Jag fick likadana samtal för i tiden, svarade bara "sorry,I don't understand" och lade på.

Får samma senaste veckorna - 072 nummer. Svarade på en av dom: Hello Sir, is this namn, we calling from blockchain support - Klick! Sen har dom ringt 2 gånger till. Har inte brytt mig om att svara då bara blockat nummer

Får samma senaste veckorna - 072 nummer. Svarade på en av dom: Hello Sir, is this namn, we calling from blockchain support - Klick! Sen har dom ringt 2 gånger till. Har inte brytt mig om att svara då bara blockat nummer
I veckan har det ringt ett par gånger gällande liknande saker, men då från Österrike och Tyskland.
Då jag jobbar i en bransch där jag har mkt kontakt med bland annat dessa två länder så svarade jag såklart…men helvete va det smattrade på i andra sidan. Blev ett ”klick” :tummen:.

Jag har kört klickstrategin tidigare, nu ber jag dom vänta och lägger bort telefonen, så går det en massa tid som dom inte kan ringa o scamma andra ..

Jag har kört klickstrategin tidigare, nu ber jag dom vänta och lägger bort telefonen, så går det en massa tid som dom inte kan ringa o scamma andra ..
Det bästa man kan göra är att slösa deras tid.
Så bra jobbat.
Tycker så synd om alla pensionärer som råkar illa ut.

Jobba dagen innan julafton är ju som att tigga om att få åka på kvarstad eller interimistiskt särskild handräckning och komma hem sent.
Man missar förvisso stora delar av bingolotto. Det ska man inte vara så ledsen för.

Jobba dagen innan julafton är ju som att tigga om att få åka på kvarstad eller interimistiskt särskild handräckning och komma hem sent.
Man missar förvisso stora delar av bingolotto. Det ska man inte vara så ledsen för.
Här jobbas det alla mellandagarna. Nu på jobbet = ingen semester att ta ut.

Ser visserligen ut att vara mest debitering och inte så mycket faktiskt jobb.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp