Jag har en gång när jag hade lite tråkigt, rätt många år sedan nu dock.Det var ett tag sedan men nu senaste 1-2 veckorna har det börjat ringa igen från svenska mobilnummer och man hör direkt när man svarar att det rings från nåt typ callcenter.
Samtalet inleds med "oh hello sir, is it mister Lasseman?"
Jag kör standardhantering av dessa, ber dom vänta lite, lägger ifrån mig telefonen och fortsätter med mitt. Där väntar dom sedan snällt allt mellan 30 sek och upp till rekordet, nästan 20 minuter.
Jag är lite nyfiken dock, har någon pratat med dessa "hello mister.." och fått veta vad det är dom vill?
Det var den klassiska med att de då ringde från Microsoft och berättade att jag hade fått virus på datorn(Gud vad läskigt!).
Då jag delvis på den tiden gjorde mycket analyser av datorvirus och annan skadlig kod hade jag ju en säker miljö, där slängde jag in allt möjligt kul och öppnade upp för att han skulle "komma in och hjälpa mig".
Tog inte lång tid innan hans egen dator blev smittad med diverse och de arga "PLEASE SIR LISTEN TO ME!" kom haglandes och min skådespelar-insats i att spela oförstående och dum var nog värdig en Oscar.ö
Det var rätt roligt och utspelade sig under några timmar.