Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Troligtvis 1 karensdag (20%veckotid) om inte kollektivavtal säger annat. Halv karens idag och halv imorgon.
Men det blir det inte bara halv karensdag om personen jobbat halva dagen o sen går hem? Är själv aldrig sjuk o dessutom nattjobbare där karensuträkningen är en hel vetenskap :facejoy:

Men det blir det inte bara halv karensdag om personen jobbat halva dagen o sen går hem? Är själv aldrig sjuk o dessutom nattjobbare där karensuträkningen är en hel vetenskap :facejoy:
Säg att du jobbar skift och jobbar i snitt 32 timmar i veckan. Då blir det karens med 6,4 timmar (20% av snitt veckotiden). Om du jobbar 8 timmars skift och går hem efter halva tiden så dras 4 timmar första dagen och 2,4 timmar andra dagen.om inte kollektivavtal säger annat.

Hade personen varit tillbaka i arbete dagen efter så hade det bara blivit karens för dom timmarna för första dagen.
Men fortsätter sjukperioden är det som tomten säger 20% av veckoarbetstiden. Om nu inte just deras avtal säger något annat

Dags igen för övrigt rätt nyligt. Ett pass ute med polisen.. herr och fru vinkas in, polisen pratar med herr pga obetald bilskatt, det löser dom direkt.
Pga ytterligare någon miljon obetalt hos kfm får herr kliva ur och prata med oss. Framgår att fru inte vet något om skulderna.

Blev att riva det plåstret ganska direkt då även om han tyckte det vore bättre att boka ett möte lite senare för att diskutera sin situation då..

Håll inte skulderna hemlig för familjen. Det blir inte så bra.

Vi är en del som mår dåligt psykiskt. Jag är en av dom. Letade efter en tråd om tips och råd när man mår dåligt psykiskt. Inga pekpinnar utan vad som funkar för en själv.

Så jag skriver här och så får admin ta bort det om det inte är ok.

Jag är arbetssökande och hatar det. Mår så fruktansvärt dåligt av det. Gör redan allt på den biten men har nu hittat vägar så får mig att må mycket bättre.

Jag tar en kapsel magnesium glycinat innan läggdags och sover gott och lugnt.

Jag började "stänga köket" för en vecka sedan. Dvs allt i köket är undanplockat. Torkat diskbänk och köksbord, ingen disk framme och sist rengör jag diskhon (båda). Magisk känsla att vakna till ett städat kök. En bra start på morgonen.

Jag har mina rutiner. Vaknar alltid vid 06-07. Börjar dagen med en promenad på 30 minuter innan jag sätter mig och söker jobb.

Jag följer tre konton på Instagram som handlar om att rensa hemma och få ordning. Det ger mig inspiration. Jag har rensat så mycket och har mer att rensa. Ordningen hemma nu med mycket mindre prylar och skit gör att jag mår s mycket bättre inombords.

Önskar alla en fin torsdag.

Det är skandal! Ungdomarna är vår framtid. Hyresrätt säger säkert någon då. Visst superenkelt att få om du inte stått i kö i 20 år. Nyproducerade hyresrätter kan du få men då kostar en mini-etta på 25 kvm typ 11.000 i månaden. Nu har ju dock nästan alla nyproduktioner bromsats pga ränteläget. Och när sega Tedeen och gänget äntligen lyckats sänka räntan om det någonsin händer så tar det tid innan bankerna gör detsamma pga kreditförluster blabla och då har entreprenörerna gått i konkurs så det finns ingen som kan göra jobbet. Är en fin karusell de har byggt till oss…

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp