Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Skrollade förbi ett inlägg från något polisområde som skrev något om vad dom hade gjort under morgonen, minns inte om det var hastighet eller nykterhet dom jobbat med. Det stod också att man tagit en bil i beslag å kfms vägnar.

Tänkte på @Insatt lite då. Svårt det här med begrepp
Vad heter det på fogdespråk då? Bilen blev utmätt?

Hade ni amorterat ner till 70% på bostaden? Med sänkta amorteringskravet (1%) och bättre ränta (SBAB ger 0,25%-enheter lägre enl hemsidan) så skulle mitt bostadslån bli 4000 kr i månaden billigare nästan.

Det skulle märkas ganska bra i plånboken tycker jag. Tanken är att ta av sparade pengar som ligger och skvalpar på räntekonto.

Egentligen det som födde tanken var att börsen inte ser så (för mina ögon) attraktiv just nu, ganska höga priser historiskt osv, och sparkontona ger sämre ränta varje dag.

Hade ni amorterat ner till 70% på bostaden? Med sänkta amorteringskravet (1%) och bättre ränta (SBAB ger 0,25%-enheter lägre enl hemsidan) så skulle mitt bostadslån bli 4000 kr i månaden billigare nästan.

Det skulle märkas ganska bra i plånboken tycker jag. Tanken är att ta av sparade pengar som ligger och skvalpar på räntekonto.

Egentligen det som födde tanken var att börsen inte ser så (för mina ögon) attraktiv just nu, ganska höga priser historiskt osv, och sparkontona ger sämre ränta varje dag.
Tycker det låter som en god ide att komma ner under 70% för att få 1% amortering och lägre ränta.

Speciellt om du inte har massa andra lån att betala bort först.

Tycker det låter som en god ide att komma ner under 70% för att få 1% amortering och lägre ränta.

Speciellt om du inte har massa andra lån att betala bort först.
Nej har varit skötsam på den sidan av saker, inga andra lån med höga räntor osv.

Blev förvånad själv när jag såg hur stor skillnad det skulle göra. Och då har jag en ganska återhållsam storlek på bolån också.

Om man ser till pengar i handen så motsvarar det en löneökning på typ 8000 kr, vilket jag hoppas på men det kommer nog inte hända den närmsta tiden:facejoy:

Givetvis en bedömning om hur mycket risk man är benägen att ta.

Har man råd är mitt tips att hålla uppe amorteringen ändå..

Absolut en god idé att komma under 70%.
Individuellt hur man tänker förstås men att amortera på bolån är ju en riskfri investering.

Sånt här får mig att koka. Det ska vara spöstraff på de som luras på det här sättet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp