Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Ser inte ut som att bolagen går särskilt bra, han borde nog fundera på att ta ut mindre i lön…
Planen för många företagare är att mjölka det så mycket det går medan det går bra. Inte köra bolaget på lång sikt.

Det finns många exempel där bolag gått bra på lång sikt och det verkligen blir lönsamt efter många år.
Men det finns också många exempel där en person drivit bolag i 8 år och har inget att visa för det när det konkar trots att 5 av åren har vart bra och man lagt ner hela sin själ och all tid i bolagen, kommer ut helt nerbruten och tomhänt på andra sidan. Dom personerna önskar nog mer än allt annat att dom skulle ha säkrat pengarna medan dom fanns.

Skulle jag driva bolag och det kommer in miljoner skulle jag mjölka ut bolaget allt vad det bara går, men inom lagens ramar. Slippa risken att det går dåligt om X antal år och man går ut tomhänt efter mycket blod, svett och tårar, där man hade en rikedom som nu är tappad för att man inte säkrat miljonerna. I mitt tycke så bolaget (om det var mitt egna) betyder ingenting i jämförelse med att ha miljoner som privatperson.

Däremot om man börjar anställa många, då har man ett större ansvar, men för många så är verkligehten att det handlar om att tjäna mer pengar om man har företag istället för att vara anställd. Vi är i/har nyss gått igenom en lågkonjuktur och väldigt många konkurser har skett där bolag gått bra innan.

Kände nämligen en riktigt bra ärlig människa som kört bolag länge länge i byggbranshen och inte tagit ut mer än för att klara sig under många år. Men bolaget gick i konkurs pga långvarig bristande order och det slutade tvärt med hagelbrakaren,, hans fru sa att han hade möjlighet under många år att ta ut flera miljoner men gjorde aldrig det och det var den största ångesten, han hade lagt ner hela sin själ i bolaget, gått i väggen ett par gånger, men hade inget att visa för det när det gick omkull och då var det över.

Senast ändrad:
När ett beslut om skuldsanering kommer - om detta överklagas. Hamnar det då alltid hos tingsrätten?

När ett beslut om skuldsanering kommer - om detta överklagas. Hamnar det då alltid hos tingsrätten?

Hamnar först hos den myndighet som meddelade beslutet och genomgår en omprövning. I de fall beslutet inte ändras så skickas det vidare till överinstans (tingsrätten i ditt fall).

Hamnar först hos den myndighet som meddelade beslutet och genomgår en omprövning. I de fall beslutet inte ändras så skickas det vidare till överinstans (tingsrätten i ditt fall).

Det finns inget att ompröva när grundbeslutet inte fått laga kraft. Det som görs är bedömning om överklagandet kommit i tid. Sedan tingsrätt.

Det finns inget att ompröva när grundbeslutet inte fått laga kraft. Det som görs är bedömning om överklagandet kommit i tid. Sedan tingsrätt.
Okey, trodde det alltid gjordes en omprövning för att myndigheten själv ska få en chans att rätta till beslutet ifall det på något sätt är felaktigt.

Okey, trodde det alltid gjordes en omprövning för att myndigheten själv ska få en chans att rätta till beslutet ifall det på något sätt är felaktigt.

Inte när det finns i andra lagar hur överklaganden ska hanteras. Är liknande med utmätningsbeslut, där prövas rättelse i många fall men inte i alla, pga hur bestämmelser i typ ub och uf ser ut

Jag har en fråga och testa ställa den här.
I våras tog jag och sambon ett samlingslån där vi samlade ihop olika lån för totalt 160k som vi tog som ett samlingslån delat 5050.
Ser dock nu att hela summan är inlagd på mig (om man kollar Kreddy tex), detta gör ju att min total, men borde det inte endast visas min del av lånebeloppet på mig?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp