Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Om en anställd blir sparkad på grund av arbetsbrist, kan det ske direkt efter uppsägningstiden eller har arbetsgivaren en skyldighet att betala ut ytterligare 2-3 löner (förhandling således)
Det beror på vilket avtal som finns.

Om en anställd blir sparkad på grund av arbetsbrist, kan det ske direkt efter uppsägningstiden eller har arbetsgivaren en skyldighet att betala ut ytterligare 2-3 löner (förhandling således)
Menar du uppsagd på grund av arbetsbrist? Bli sparkad brukar menas man blivit avskedad och det är skillnad.

Menar du uppsagd på grund av arbetsbrist? Bli sparkad brukar menas man blivit avskedad och det är skillnad.

Alltså på mitt företag (globalt) så är vi flera tusen anställda, men det går riktigt dåligt just nu för företag och tisslas och tasslas att dom måste dra in på utgifterna. Minska personalen. Så det jag är nyfiken på är om man mot all förmodan skulle vara drabbad hur det fungerar.

Alltså på mitt företag (globalt) så är vi flera tusen anställda, men det går riktigt dåligt just nu för företag och tisslas och tasslas att dom måste dra in på utgifterna. Minska personalen. Så det jag är nyfiken på är om man mot all förmodan skulle vara drabbad hur det fungerar.
Du har antagligen tre månader uppsägning. Inget mer än så, Men sen finns det följande:

Avgångsvederlag är en ersättning till en arbetstagare vid uppsägning. Ingen lag ger rätt till avgångsvederlag, men det kan överenskommas med arbetsgivaren. De flesta som blir uppsagda får inget avgångsvederlag utan endast lagenlig uppsägningstid och många arbetar under hela uppsägningstiden.

Men t.e.x. min arbetsgivare har inget kollektivavtal
Regleras i §11 i LAS;
11 § För både arbetsgivare och arbetstagare gäller en minsta uppsägningstid av en månad.

[S2] Arbetstagaren har rätt till en uppsägningstid av

• två månader, om den sammanlagda anställningstiden hos arbetsgivaren är minst två år men kortare än fyra år,
  • tre månader, om den sammanlagda anställningstiden är minst fyra år men kortare än sex år,
  • fyra månader, om den sammanlagda anställningstiden är minst sex år men kortare än åtta år,
  • fem månader, om den sammanlagda anställningstiden är minst åtta år men kortare än tio år, och
  • sex månader, om den sammanlagda anställningstiden är minst tio år.
Den är semidispositiv, man kan reglera den i kollektivavtal eller ett personligt avtal mellan AG och AT.
När jag förhandlat åt arbetstagare vid arbetsbrist så har det varit 6 månadslöner, arbetsbefriad och avräkningsfritt (kan jobba på annat jobb och behålla lönen från förra jobbet).
Då har det varit SKR´s kollektivavtal man använt sig av, men då gjort en enskild överenskommelse istället för att följa kollektivavtalet.

Funderar på sparande. Inte i aktier men i fonder. Ni som sparar i fonder, vilka sparar ni i?

Tidigare uppgång är ingen garanti.
Men ska du köra t.ex på avanza så är ju avanza zero/global fina alternativ. Länsförsäkringar global index är också fin. Men gäller inte stirra sig blint på att det bara ökar. Bra läge att gå in nu dock om man ska spara kontinuerligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp