- Meddelanden
- 22 468
- Mottagna reaktioner
- 15 939
- Poäng
- 10 747
Det regleras i aktuellt kollektivavtal.
Men t.e.x. min arbetsgivare har inget kollektivavtal
Det regleras i aktuellt kollektivavtal.
Det beror på vilket avtal som finns.Om en anställd blir sparkad på grund av arbetsbrist, kan det ske direkt efter uppsägningstiden eller har arbetsgivaren en skyldighet att betala ut ytterligare 2-3 löner (förhandling således)
Menar du uppsagd på grund av arbetsbrist? Bli sparkad brukar menas man blivit avskedad och det är skillnad.Om en anställd blir sparkad på grund av arbetsbrist, kan det ske direkt efter uppsägningstiden eller har arbetsgivaren en skyldighet att betala ut ytterligare 2-3 löner (förhandling således)
Menar du uppsagd på grund av arbetsbrist? Bli sparkad brukar menas man blivit avskedad och det är skillnad.
Du har antagligen tre månader uppsägning. Inget mer än så, Men sen finns det följande:Alltså på mitt företag (globalt) så är vi flera tusen anställda, men det går riktigt dåligt just nu för företag och tisslas och tasslas att dom måste dra in på utgifterna. Minska personalen. Så det jag är nyfiken på är om man mot all förmodan skulle vara drabbad hur det fungerar.
Regleras i §11 i LAS;Men t.e.x. min arbetsgivare har inget kollektivavtal
Arbetstagaren har rätt till en uppsägningstid avIndex om man inte har kollFunderar på sparande. Inte i aktier men i fonder. Ni som sparar i fonder, vilka sparar ni i?
Alltid säkert kort.Tack för tipsetIndex om man inte har kollAlltid säkert kort.
Tidigare uppgång är ingen garanti.Tack för tipset