Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Att de värsta låne-aktörerna försvinner borde ju bara vara av godo. Men varför skulle till exempel Lendo drabbas (utöver att inte ha med de som försvunnit i sitt utbud), de är ju bara en förmedlare? Någon som förstår?
De driver väl på överskuldsättningen mer än enskilda banker gör genom sin aggresiva marknadsföring.

Men det kan vara så enkelt att de styrande inte förstår skillnaden..

Jag kom att tänka på att minns någon förr när en UC-förfrågan låg kvar i 36 månader!!! (Känns ju orimligt länge nu)

Jag kom att tänka på att minns någon förr när en UC-förfrågan låg kvar i 36 månader!!! (Känns ju orimligt länge nu)
Det minns jag. Hade fått en väldig massa upplysningar i samband med byte av bostad, jag hade efter det problem med kreditvärdighet, bestämde mig för att vänta ut de 3 åren. Efter typ 2år och 10 månader märkte jag att man ändrat till 12 månader strax efter jag blev nekad något pga massa upplysningar. Hade väntat nästan 3 år i onödan, men det gick ju bra ändå.

Collectia, ännu ett bolag som gör som dom vill. Dom lovade att återkomma om en förfrågan om uppskov på en räkning till slutet av maj. Det var i april och dom har inte återkommit som utlovat. Sen plötsligt dimper det ner en ny räkning från deras egna inkasso som är dubbelt så dyr som den första pga kostnader. Har givetvis kontaktat dom men förväntar mig inget svar.

Det minns jag. Hade fått en väldig massa upplysningar i samband med byte av bostad, jag hade efter det problem med kreditvärdighet, bestämde mig för att vänta ut de 3 åren. Efter typ 2år och 10 månader märkte jag att man ändrat till 12 månader strax efter jag blev nekad något pga massa upplysningar. Hade väntat nästan 3 år i onödan, men det gick ju bra ändå.
Haha, men så drygt!

Collectia, ännu ett bolag som gör som dom vill. Dom lovade att återkomma om en förfrågan om uppskov på en räkning till slutet av maj. Det var i april och dom har inte återkommit som utlovat. Sen plötsligt dimper det ner en ny räkning från deras egna inkasso som är dubbelt så dyr som den första pga kostnader. Har givetvis kontaktat dom men förväntar mig inget svar.
Har du mejlat med dom? Påvisa underlag annaes bifoga tid du ringde dom syns ju i din samtalshistorik. Majoritet av inkassobolag noterar alla samtal o många spelas även in.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp