- Meddelanden
- 31 505
- Mottagna reaktioner
- 16 520
- Poäng
- 11 977
Jag gissar att du lyssnar på den här.
Nu har jag hört.. Domaren lät lite less på damen.
Jag gissar att du lyssnar på den här.
De kan ju inte komma och stjäla hennes kompressor!! Ja hon var bra jobbig den damen.Nu har jag hört.. Domaren lät lite less på damen.
Har sett mkt om detta kring de nya EU reglerna om dygnsvila på nyheterna.Gruvar mig inför den verklighet jag kanske står inför nästa år.
Jobbar i regel dygn, har så gjort i många år, jobbar ännu dygn och kommer så göra resten av året.
Nästa år blir det troligen ändrat, pga av regeln om dygnsvila. Detta är något vi som arbetar här ej vill.
Ser inte fram emot att behöva jobba nästan varje dag. Har även svårt att tro att de nya tiderna kommer fungera för mitt liv.
Inte heller för mina kollegor, vi kommer behöva säga upp oss.
Jobbigt att behöva se sig om efter nytt arbete, när man trivs så bra på arbetsplatsen, med sina kollegor, arbetet i sig osv.
Vi är en av de grupper som fått dispens.Har sett mkt om detta kring de nya EU reglerna om dygnsvila på nyheterna.
Om du trivs så bra så kanske är det smartast att avvakta och se hur det går.
För om du byter arbete gäller väl de reglerna även där? Några verksamheter har fått dispens men bara under begränsad tid. Eller funderar du på att söka nattjobb?
Jobbigt läge oavsett men hoppas det löser sig på bästa sätt för dig!
Fast borde alla meddelas av kronofogden också innan man bara dyker upp med flyttfirma, det finns ju ett beslut som alla inblandade (icke skuldsatta familjemedlemmar också)borde ta del av.Men det är sant att man ska berätta själv.Ett litet medskick till alla de som är så nervösa över att få post och sånt så familjemedlemmar ska märka saker.
Det är bättre att man berättar eller att dom får märka det, än att dom märker det när gården är sålt och kfm dyker upp med flyttfirma för att tömma hela gården.
Blir lite chockartat i sistnämnda scenariot.
Avhysning ska delges den som det drabbar juridiskt, att det finns andra på adressen kan man inte veta då de inte sällan fuskas å det grövsta med folkbokföring.Fast borde alla meddelas av kronofogden också innan man bara dyker upp med flyttfirma, det finns ju ett beslut som alla inblandade (icke skuldsatta familjemedlemmar också)borde ta del av.Men det är sant att man ska berätta själv.