Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Tyckte det stod 1800 per år så du har helt rätt. Lite mer än en hundralapp per år.
Lite mer än en hundralapp per månad menar du nog.
Man gör sådana justeringar ganska sakta som regel så jag är inte förvånad.
På det stora hela Malmö gör det ganska stor skillnad. Jag gissar 275000 vuxna, och struntat I att en går på soc etc, då blir det snudd på en halv miljard i ökad köpkraft i staden, det motsvarar lite mer än ett ica maxi till, så genererar det fler anställda som betalar skatt osv osv.

Lite mer än en hundralapp per månad menar du nog.
Man gör sådana justeringar ganska sakta som regel så jag är inte förvånad.
På det stora hela Malmö gör det ganska stor skillnad. Jag gissar 275000 vuxna, och struntat I att en går på soc etc, då blir det snudd på en halv miljard i ökad köpkraft i staden, det motsvarar lite mer än ett ica maxi till, så genererar det fler anställda som betalar skatt osv osv.
Nu får ju Malmö mest utjämningsstöd totalt sett i hela landet, så det är nog mer än en som går på soc...

Nu får ju Malmö mest utjämningsstöd totalt sett i hela landet, så det är nog mer än en som går på soc...

I know, gjorde det gravt förenklat, hur en sån liten förändring kan göra så stor skillnad uppskalat

En bra dag.
Fick tid till operation av benet, jag väntat på i ca 3år.

Detta är bra. Sänk skatten till 10% så får vi genom försäkringar klara oss i sjukvården och privata säkerhetsstyrkor sköta säkerheten osv.

Med tanke på hur allting ifrån skolan till infrastrukturen säkerheten och sjukvården/äldrevården havererat vore det att föredra med en extremt låg skatt där medborgarna sedan kan använda sin lön till att täcka upp det. Som i t.e.x. Schweiz.
Håller med Dig fullständigt.

En bra dag.
Fick tid till operation av benet, jag väntat på i ca 3år.

Lite det jag pratade om tidigare. Högst skattetryck i världen men man får vänta 3 år på sin operation. Exakt detta jag menar. Själv sitter jag på ett försenat tåg utanför Linköping. Växelfel.
Grattis dock :D

Lite det jag pratade om tidigare. Högst skattetryck i världen men man får vänta 3 år på sin operation. Exakt detta jag menar. Själv sitter jag på ett försenat tåg utanför Linköping. Växelfel.
Grattis dock :D
Samtidigt har alla möjlighet till högre studier.

En släkting i USA berättade att de hade lagt 1 miljon USD på barnens skolgång.

Kluven i frågan, att leveransen är under all kritik i dagsläget håller jag med om.

Samtidigt har alla möjlighet till högre studier.

En släkting i USA berättade att de hade lagt 1 miljon USD på barnens skolgång.

Kluven i frågan, att leveransen är under all kritik i dagsläget håller jag med om.

Genomsnittliga årslönen för en polis i USA ligger på cirka 75.000 dollar.... Tänk då vad advokater, ingenjörer och övriga högskoleutbildade har när en polis nästan har 1 miljoner svenska per år.

Så om den släktingen har tre barn säger vi och lagt 3 miljoner per barn så krävs det vid bra jobb inte särskilt många år att betala av den kostnaden .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp