Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

SM-Final!!!!!!!!!

Ska 2024 bli livets hittills bästa år?

Mycket positivt hittills. Nu ska det bara fortsätta.

Hoppas jag inte jinxar något nu.

SM-Final!!!!!!!!!

Ska 2024 bli livets hittills bästa år?

Mycket positivt hittills. Nu ska det bara fortsätta.

Hoppas jag inte jinxar något nu.
Så jäkla imponerad över den vändning dom gjort från nära kval, till final. Jag tillhör ett annat lag, men hatten av :)

För alla som hoppas på räntesänkning i Maj så kommer det väldigt viktig inflationsdata imorgon: 08.00 (Sista inflationsdatan från SCB som kommer ut före Riksbanken har sitt penningpolitiska möte 8 Maj).

Förväntningar av marknaden för konsumentprisindex (KPI & KPIF):

• KPI (Årligen): 4.4%
  • KPI (Månadsbasis): 0.4%
  • KPIF (Årligen): 2.6
  • KPIF (Månadsbasis): 0.4%

KPIF (Årligen) är det mått som betyder mest för Riksbanken. Det är inflationen som inte påverkas av ändrade räntesatser för hushållens bolån.
Skulle säga att får vi:

• KPIF på 2.5% eller lägre så finns det riktigt goda chanser att Riksbanken sänker räntan 8 Maj
  • KPIF på 2.6% enligt förväntan så är det lite i limbo/oklart ännu.
  • KPIF på 2.7% eller högre så kommer man förmodligen vänta med att sänka räntan.

Sen beror det lite också på hur övriga siffror kommer in, samt hur kronans kurs går mot Euro och Dollar kommande månad. För tillfället är Svenska kronan lite svagare än önskat igen.
ECB (Europeiska centralbanken) har sitt möte idag 14.15 och förväntas att ligga still med räntan.

Förväntningar:
Siffrorna presenterade måste verkligen gillas av riksbanken, sen att KPIF går ner för snabbt är inte bra heller om det håller i sig flera månader:

KPI: 4.1% (0.1% på månaden)
KPIF: 2.2% (0.1% på månaden)

Räntesänkningen i Maj kommer definitivt bli av om inte kronan försvagas rejält.

3400kr är inget man kan skrapa ihop om man är skuldsatt och håller på att drunkna.
Jag har mer än en gång stått full och skitig utanför bolaget och tiggt till mig långt över tusenlappen i krök och kontanter så nog går det att skrapa ihopa 3.4k över lite tid men då behövs det handling.
Ingen här kommer att hjälpa henne och skulden lär inte bara försvinna som en blixt från en klar himmel. Med det sagt så om hon inte hon har ett ess i rockärmen att dra fram så måste personen släppa offerkoftan och lyfta på röven för att göra det som krävs!

Senast ändrad:
Jag har mer än en gång stått full och skitig utanför bolaget och tiggt till mig långt över tusenlappen i krök och kontanter så nog går det att skrapa ihopa 3.4k över lite tid men då behövs det handling.
Ingen här kommer att hjälpa henne och skulden lär inte bara försvinna som en blixt från en klar himmel. Med det sagt så om hon inte hon har ett ess i rockärmen att dra fram så måste personen släppa offerkoftan och lyfta på röven för att göra det som krävs!
Alla tips är bra men att stå och tigga utanför bolaget är det upp till var och en att avgöra om man vill eller inte. Finns ingen offerkofta hos Jessica, läser du hennes inlägg så ser du att hon kämpar otroligt mkt för att få ihop det. Och när man inte har marginalerna på sin sida så kan så lite som 500kr stjälpa en.
Som du utrycker dig känns bara nedvärderande då du inte vet vad hon kämpar med.

Förväntningar:
Siffrorna presenterade måste verkligen gillas av riksbanken, sen att KPIF går ner för snabbt är inte bra heller om det håller i sig flera månader:

KPI: 4.1% (0.1% på månaden)
KPIF: 2.2% (0.1% på månaden)

Räntesänkningen i Maj kommer definitivt bli av om inte kronan försvagas rejält.
Tror mer på juni i så fall, med tanke på utvecklingen i USA och ECB signaler. Sen har vi kriget i Gaza som en tickande bomb som ingen vet hur Iran kommer att agera/eller icke agera.

Nu får du fan ta och ge dig! Jag har inte bett någon här att hjälpa mig att betala min skuld. Jag har ställt frågan om fler tolkar inkassobolagets förslag som jag gjorde. Jag måste ingenting. Skulderna går vidare och inkluderas i min löneutmätning då. Att leva på löneutmätning är inte förenligt med att betala av andra skulder. Men ibland kanske man ändå vill göra ett försök. Utan att för den sakens skull tigga pengar av andra människor, vilket vore helt absurt för en sådan sak!

Blir nog att starta ett AB.
Har läst, läst och läst.

AB verkar bäst. Men är så mycket att sätta sig in i. Blir helt geggig i skallen.
Funderar på att läsa företagsekonomi och någon annan kurs först. Kanske ger det bättre insyn i hur man gör allt.. kanske inte.

Blir nog att starta ett AB.
Har läst, läst och läst.

AB verkar bäst. Men är så mycket att sätta sig in i. Blir helt geggig i skallen.
Funderar på att läsa företagsekonomi och någon annan kurs först. Kanske ger det bättre insyn i hur man gör allt.. kanske inte.
Det är egentligen inte så krångligt att driva AB som man kan tro. Lite struktur, ett bra affärs/bokföringssystem och att ligga i fas med bokföringen är mina stalltips, så brukar det gå ganska enkelt. Lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp