Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Problemet är att man kontrollerar fel personer.

Man kontrollerar Stefan och Angelica som vabbar 1 gång var tredje år till en "kostnad" á 1600 kronor.

Ali och hans 17 släktingar som alla är assistenter åt importerade Mehmed - som kostar statskassan 17 miljoner medan Mehmet halva året solar i Alanya kommer undan kontroller.

Precis som med allting annat, Swedbank kontrollerar en swish på 400 kronor mellan äkta makar och vill ha intryg vart pengarna gick medan man låter skurkstater och banditer tvätta hundratals miljoner utan en enda fråga. Något som till syvende och sist kommit fram i både Kalla Fakta och Uppdrag granskning.

Problemet är att man kontrollerar fel personer.

Man kontrollerar Stefan och Angelica som vabbar 1 gång var tredje år till en "kostnad" á 1600 kronor.

Ali och hans 17 släktingar som alla är assistenter åt importerade Mehmed - som kostar statskassan 17 miljoner medan Mehmet halva året solar i Alanya kommer undan kontroller.

Precis som med allting annat, Swedbank kontrollerar en swish på 400 kronor mellan äkta makar och vill ha intryg vart pengarna gick medan man låter skurkstater och banditer tvätta hundratals miljoner utan en enda fråga. Något som till syvende och sist kommit fram i både Kalla Fakta och Uppdrag granskning.
Stefan och Angelica vabbar ibland flera gånger per månad.
Stefan och Angelica är också borta p.g.a. "utbränd" och "lönförkylning (måndag efter lön) flera gånger per år

Stefan och Angelica vabbar ibland flera gånger per månad.
Stefan och Angelica är också borta p.g.a. "utbränd" och "lönförkylning (måndag efter lön) flera gånger per år
"Lönförkylning" hehehe den var kul, aldrig hört innan. Men kanske därför karensdagen infördes, så att man skulle tänka till innan man bestämde sig om man har lönförkylning eller inte.

Det kom en rapport för flera år sedan om att svenskarna äter mest antidepressiva... om det var i Europa eller världen vågar jag inte säga exakt då jag inte minns.
Jag tror också att i många andra länder så krävs det sjukintyg fr dag 1. Det gör nog en hel del. Och jag gissar att ju längre bort fr välfärden ett land befinner sig, desto hårdare regler kring sjukskrivningar och bidrag. Men bara en gissning. Och den gissningen stämmer inte om man tänker på USA t ex.

Hej en snabb fråga! Har en fond med en summa på, Swedbank, om jag säljer en summa från den hur lång tid innan de sitter på kontot? Swedbank Robur

Senast ändrad:
Generellt är skulder till just Försäkringskassan ganska knepiga för jag kan tänka mig att den absoluta lejonparten utgörs utav skulder där personen i fråga medvetet vilselett Försäkringskassan. I mitt fall var det dock inte så då jag aldrig tidigare varit föräldrarledig och hade 0 koll på hur man ska ta dagarna.
Merparten där tror jag består i att man fått för mycket bostadsbidrag för att man tjänat mer än man trodde under året.

Räknas väl som att som gjort fel, och det är väl det dom tycker att du gjort också även om du tycker att du gjort det av misstag typ.
Men de absoluta flertalet jag ser är bostadsbidrag.
De som har högsta summorna däremot är sjukpenning eller sjukersättning.

Trodde i min enfald att sjukvården i Sverige är mer eller mindre gratis, men oj vad fel jag hade! Påskhelgens sjukäventyr kostar mig 890 kr, och kort om tid att betala också. Plus läkemedel för drygt 500. Lite roligare hade man kunnat ha för pengarna!

Trodde i min enfald att sjukvården i Sverige är mer eller mindre gratis, men oj vad fel jag hade! Påskhelgens sjukäventyr kostar mig 890 kr, och kort om tid att betala också. Plus läkemedel för drygt 500. Lite roligare hade man kunnat ha för pengarna!

Flera egenavgifter pga flera besök?

Jag var med om liknande när jag opererade gallblåsan i januari, sprang in och ut ifrån akuten/sjukhuset i typ två-tre veckor vilket ledde till att jag fick 8-9 olika räkningar för besök. Missade också en utav dessa räkningar som hamnade på Inkasso och landade på tusen kronor.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp