Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Hur får man snabbast reda på om man fått betalningsanmärkning/utslag om man inte prenumererar på minuc och liknande tjänster?
Kivra funkar, utslaget kommer dit några sekunder efter man gjort klart det.

Nej det visste inte kfm. Inte fk heller. Inte någon annan heller, eftersom dom verkar kommit på fusket efter hon fått skuldsanering.
En skuld som ingen vet om blir det ju svårt att invända i skuldsaneringen om

Precis. Därav så förstod jag inte riktigt varför Insatt blev upprörd.

Kivra funkar, utslaget kommer dit några sekunder efter man gjort klart det.
Hur funkar det med anmärkning pga skatteskuld? Vet att det blir anmärkning första söndagen i månaden och det är idag. Inget i Kivra och inget på mina sidor hos Kf idag.
Dock brev fr Skv i Kivra om att betala senast 26/4 annars går skulden till Kf och man ”riskerar” anmärkning.
Vet inte om det är ngt nytt, förr har Kf alltid sagt att det går till Kf första sön i månaden om skulden på skattekontot överstiger den tillåtna gränsen och man får anmärkning direkt.
Kollar imorgon också om det är så att systemet uppdaterar i natt.

Hur funkar det.

Om jag har en skuld på 500.000 till Intrum säger vi. Skulden ligger hos KFM för utmätning.
Jag får tillbaka 100.000 på skatten - då går dessa 100.000 till Intrum.

Men mot vad bokförs denna summan är det mot kapitalet eller räntan?

Hur funkar det.

Om jag har en skuld på 500.000 till Intrum säger vi. Skulden ligger hos KFM för utmätning.
Jag får tillbaka 100.000 på skatten - då går dessa 100.000 till Intrum.

Men mot vad bokförs denna summan är det mot kapitalet eller räntan?
Enligt den ordning som sökande angett vid ansökan om verkställighet.

Hur funkar det med anmärkning pga skatteskuld? Vet att det blir anmärkning första söndagen i månaden och det är idag. Inget i Kivra och inget på mina sidor hos Kf idag.
Dock brev fr Skv i Kivra om att betala senast 26/4 annars går skulden till Kf och man ”riskerar” anmärkning.
Vet inte om det är ngt nytt, förr har Kf alltid sagt att det går till Kf första sön i månaden om skulden på skattekontot överstiger den tillåtna gränsen och man får anmärkning direkt.
Kollar imorgon också om det är så att systemet uppdaterar i natt.
En skatteskuld ger ju inget utslag.
Det brukar synas på måndagen, en jäkla massa. Jobbar sällan söndagar så inte kollat om skulderna kommer då.
Anmärkningar får uc svara på hur det hanteras.

Precis. Därav så förstod jag inte riktigt varför Insatt blev upprörd.
Det gått ju att bli upprörd för att man tycker något är fel också.

För att dra det riktigt långt, du har barn, säg att någon skulle våldta eller mörda barnet, men lyckas hålla sig undan rättvisan i några år och få skuldsanering under den tiden. Då skulle skadeståndet till barnet eller anhöriga vara en del av skuldsaneringen, trots att det inte döms ut först efteråt. Oaktat allt annat man skulle vilja göra med personen, så får man i det läget ändå finna sig utan skadestånd och att man varit en del av personens ekonomiska rehabilitering.

Jag kan konstatera att det är så det funkar. Mitt blodtryck reagerar ändå ungefär som blodtrycket för Insatt gör över hur det är..

Ja och det solade idag? Vad är det överhuvudtaget du svarar på vet jag inte.

Det enda jag svarade på var varför skadeståndet (delar) utav det omfattades utav saneringen.

Inte att jag tyckte det var rätt att det gjorde det.

Hade jag fått bestämma hade jag utan undantag inte beviljat en enda sanering om det ligger brottslighet bakom densamma.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp