Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Och en herrans massa jobb på den privata marknaden. Gott så.
Advokat och journalist ligger nära till. Än så länge är AI bäst på text, men den kommer att utvecklas snabbt på många fler områden.

Advokat och journalist ligger nära till. Än så länge är AI bäst på text, men den kommer att utvecklas snabbt på många fler områden.
Det du kallar för AI nu är ju bara avancerade chattbottar som använder befintliga texter för att skriva egna, den saknar förmågan att skapa helt nya texter. Har svårt att se Chat GPT rapportera live från en skolbrand i Malung.

Det du kallar för AI nu är ju bara avancerade chattbottar som använder befintliga texter för att skriva egna, den saknar förmågan att skapa helt nya texter. Har svårt att se Chat GPT rapportera live från en skolbrand i Malung.
Jag jobbar med AI och en stor del av exempelvis en advokats vardag är att läsa igenom domar och prejudikat och sammanfatta dem. En annan stor del är att skriva avtal, vilket fungerar häpnadsväckande bra med AI. Sedan kan inte allt som en advokat gör (ännu) ersättas med AI, samma gäller för journalister.

Jag jobbar med AI och en stor del av exempelvis en advokats vardag är att läsa igenom domar och prejudikat och sammanfatta dem. En annan stor del är att skriva avtal, vilket fungerar häpnadsväckande bra med AI. Sedan kan inte allt som en advokat gör (ännu) ersättas med AI, samma gäller för journalister.
Ja, det finns arbetsuppgifter som kan utföras av chattbottar och dylikt. Men att ersätta ett helt yrke är något annat.

Ja, det finns arbetsuppgifter som kan utföras av chattbottar och dylikt. Men att ersätta ett helt yrke är något annat.

Det kommer jag dock ihåg att man sa om snabbkassorna i affärerna också, att det aldrig skulle gå att bland annat se till att säkerställa stölderna inte skenar. Att kunderna skulle tycka det var opersonligt och dylikt.

Nu använder i princip alla dessa kassor.

Det kommer jag dock ihåg att man sa om snabbkassorna i affärerna också, att det aldrig skulle gå att bland annat se till att säkerställa stölderna inte skenar. Att kunderna skulle tycka det var opersonligt och dylikt.

Är också övertygad om att AI kommer ta mer plats i samhället, det är oundvikligt. Finns enorma pengar och intresse i AI. Om vi inte spränger oss själva i luften först är AI nästa steg på evolutionstrappan.

I det privata hade aldrig så stor variation i prestation, individer emellan, varit acceptabelt.
Högst beklagligt och dessutom väldigt märkligt.
Det är svårt att ge anställda sparken, sköter de sina tider och inte är jämt sjuka etc utan bara lata och ineffektiva så är det i princip omöjligt inom det kommunala i a f. Och sen det här med sist in först ut gör inte det hela bättre då du kan ha anställt en toppen medarbetare sist och latmasken för 15 år sedan så sitter den säkert.

Min Ica tog bort självscanningskassorna pga stölder.

Det är svårt att ge anställda sparken, sköter de sina tider och inte är jämt sjuka etc utan bara lata och ineffektiva så är det i princip omöjligt inom det kommunala i a f. Och sen det här med sist in först ut gör inte det hela bättre då du kan ha anställt en toppen medarbetare sist och latmasken för 15 år sedan så sitter den säkert.
Sticker det ut ordentligt är det att klassa som arbetsvägran. Väldigt få arbetsgivare som vill ta den striden dock.

Min Ica tog bort självscanningskassorna pga stölder.
Det har hänt här med. Jag föredrar självscanning för att slippa snacka med folk i onödan, men självscanningen ska ses som ett komplement till, inte ersättning, av fysisk personal.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp