Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Ni som läste mina inlägg om Banq AB dom la upp ett autogiro helt plötsligt, fast att skulden redan är såld till inkasso och ligger för verkställighet hos kronofogden, jag vill uppdatera er om att inget nytt autogiro har lagts upp. Jag har förstås inte heller fått nåt svar på mejlet jag skrev till dem där jag ifrågasatte detta. Hoppas inte nån råkar illa ut pga dessa och deras upplägg av autogiro.

@Lasseman jag fick återbetalning pga ändrat beslut i löneutmätningen de betalade ut igår förmiddag, antar att de ha mitt kontonummer pga de gjort tillgångsundersökning tidigare har även konto reggat via ”SUS”. Pengarna måste väl kunna dyka in idag?

@Lasseman jag fick återbetalning pga ändrat beslut i löneutmätningen de betalade ut igår förmiddag, antar att de ha mitt kontonummer pga de gjort tillgångsundersökning tidigare har även konto reggat via ”SUS”. Pengarna måste väl kunna dyka in idag?
Nu var inte frågan riktad till mig men för mig tog det 3 bankdagar mellan utbetalning och att pengarna fanns på kontor. Dom hade mitt konto också och löneutmätning hade jag. Har Swedbank. Hoppas det går snabbare för dig om du behöver pengarna innan helgen.

Ni som läste mina inlägg om Banq AB dom la upp ett autogiro helt plötsligt, fast att skulden redan är såld till inkasso och ligger för verkställighet hos kronofogden, jag vill uppdatera er om att inget nytt autogiro har lagts upp. Jag har förstås inte heller fått nåt svar på mejlet jag skrev till dem där jag ifrågasatte detta. Hoppas inte nån råkar illa ut pga dessa och deras upplägg av autogiro.
Oseriöst att bara slänga upp ett autogiro och oseriöst att inte svara på ditt mejl :mad:

Jag har inget begrepp om hur snabbt Swedbank hanterar det.
Sus = sparbankernas utbetalningssystem

Det finns nog olika sätt att fira nyårsafton på.

Ett sätt kan vara att man konfronterar en inspektör från kfm när denne handlar på en lokal stormarknad om något beslut denne tagit som gjort en förargad.
När inspektören klargör att denne inte är så intresserad av att prata om sånt på sin fritid ändå stå på sig om sina rättigheter att få ventilera saken vidare, vilket renderar i att inspektören väljer att avbryta handlingen och gå till sin bil.

Att sedan vara så förargad över att inspektören inte ville prata om saken att man också slutar handla och går till sin egen bil och följer efter inspektören från shoppingområdet, vilket inspektören noterade direkt.
Att fortsätta följa efter för att då fortsätta diskutera saken, trots att inspektören åker sicksack på smågator för att verkligen klargöra att sen förargade följer efter.

Att sedan inte förstå att inspektören ringer polis för att få hjälp med den förargade, och sedan kör rakt emot en trafikkontroll man snabbt ställt upp med flera patruller.

Att givetvis bli utvald till kontrollen och få en massa problem där, oförsäkrad bil, ha lite saker i bil som inte ska vara där, och som kronan på verket vara efterlyst av kriminalvården för att man struntat i att infinna sig för att avtjäna ett fängelsestraff.
Att finna sig omhändertagen/gripen av poliser som inte alls är intresserad av att höra på att man lovar att åka till anstalten i morgon. Bara man får fira nyår med familjen först.

Och att sedan bli borttransporterad till anstalt/häkte i annan stad utan att passera gå.
Då har man löst hur man ska fira nyår om inte annat.

Själv firar jag lite mer konventionellt.

Gott nytt år

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp