Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Hur funkar det.

Om jag har en skuld på 200.000 - Räntan på mint skuld är 100.000 - kapitalet är 100.000

Ponera att jag väljer att betala hela kapitalbeloppet - alltså att kapitalbeloppet är 0 men räntan är 100.000 kronor kvar.

Fortsätter man sedermera att ändå betala ytterligare ränta på räntan? Eller är det ett räntebelopp som fryses?
Det beror väl på om borgenären går med på att räkna av din betalning mot kapitalet först.

Det är sådana jag med har fått. Hahaha. 10 stycken. Så ska man köra upp en där pepparn inte växer vid behov.
Har för mig det kändes lite förnedrande det där..

Hur funkar det.

Om jag har en skuld på 200.000 - Räntan på mint skuld är 100.000 - kapitalet är 100.000

Ponera att jag väljer att betala hela kapitalbeloppet - alltså att kapitalbeloppet är 0 men räntan är 100.000 kronor kvar.

Fortsätter man sedermera att ändå betala ytterligare ränta på räntan? Eller är det ett räntebelopp som fryses?
Ränta på ränta ska det inte vara.
Det är dock inte säkert att du kan välja vad du betalar.

När är det årsbeskeden brukar komma vanligtvis från bankerna för hur mycket ränta man betalat föregående år?

Minns jag rätt om jag säger att dom flesta kommer in ca 2a-3e veckan i januari? Men några årsbesked kommer först 1-2 veckor senare.

Lite nyfiken på att räkna om jag har skatteskuld eller återbäring nästa år.

När är det årsbeskeden brukar komma vanligtvis från bankerna för hur mycket ränta man betalat föregående år?

Minns jag rätt om jag säger att dom flesta kommer in ca 2a-3e veckan i januari? Men några årsbesked kommer först 1-2 veckor senare.

De börjar komma i januari och kan fortsätta till mars ( fick mitt sista samma vecka som Skatteverket skickade ut deklarationen).
Tänk på att meddela din handläggare ang återbäringen, kan bli så att du får betala in den på din skuldsanering. Behöver inte bli så men ha det i åtanke iaf.

Skatteverket vill ha dom senast sista januari

Så där ja gänget... äntligen och tack och lov är årets mest ekonomiskt krävande högtiden över. Så himla skönt!!!!! Pustar ut och käkar rester till nyår!
Och så tar vi nya tag! God fortsättning!

Hoppas norrköpingsbon lagt undan lite pengar.
Kassan är hård, det kommer krävas 35000 i månaden ungefär för att det ska bli någon avbetalningsplan.

Hoppas norrköpingsbon lagt undan lite pengar.
Kassan är hård, det kommer krävas 35000 i månaden ungefär för att det ska bli någon avbetalningsplan.
Herregud hur kan det ta 8 år innan dom upptäcker det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp