Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Om 1 av mina 2 barn är sjuka och inte kan vara på förskolan får jag lämna det andra barnet där då?

Jag kommer inte VABBA eller ansöka om VAB tycker det är krångligt så jag jobbar hemifrån, det funkar med en hemma med båda blir det dock kaos :D

Om 1 av mina 2 barn är sjuka och inte kan vara på förskolan får jag lämna det andra barnet där då?

Jag kommer inte VABBA eller ansöka om VAB tycker det är krångligt så jag jobbar hemifrån, det funkar med en hemma med båda blir det dock kaos :D
Vi har så iallafall, lite beroende på vilken sjukdom. Men är den ena sjuk och andra pigg o kry så får den andra åka till förskolan :) vi har privat förskola, om de gör nån skillnad vill säga! :)

Det finns många grupper där privata personer hyr ut till studenter. Kan inte tänka mig alla dessa tar en upplysning. Har själv studerat i Lund och du har bostäder i såväl Lund som i omkringliggande kommuner.
Vet du hur det funkar med nationer? Tar de kreditupplysning om man skulle vilja få bostad genom de?

Kollade, otroligt billigt, är det begagnat?
Det är mest begagnat, men har fyndat mycket nytt där också. Tycker det är smidigt att man kan söka på precis vilka märken man vill, färg och storlek. Handlat massa till barnen där… och sålt sånt jag inte har användning för. ^^

Inte min erfarenhet att det funkar med kommunala arbetsgivare. Har hänt fel med utbetalningar vid minst tre tillfällen för min sambo, senast i år väntar vi fortfarande på hans semesterpengar som skulle betalas i augusti, sen skulle de betalas ut i september och sen i oktober och när han ringde så skulle de plötsligt betalas ut i februari nästa år... även med hans län när han bytte jobb blev det strul med utbetalning.
Som du säger, när man inte har marginaler så blir det oerhört sårbart.
Jag hoppas det löser sig för dig<3
Ja fyfasen! Av den anledningen, att man är så himla sårbar, så borde man få ha ett mindre sparande även med löneutmätning. Vi kan inte ta lån, vi får inte ha besparingar. Hur ska man då klara sig i såna här situationer? Hoppas på en förändring där i framtiden, på ett litet belopp som är tillåtet för trygghet iallafall. Tack! <3

11:e December och jag är redan leds på all julmusik och julfilmer. Jag skulle vilja gå i ide tills Januari.

11:e December och jag är redan leds på all julmusik och julfilmer. Jag skulle vilja gå i ide tills Januari.

100% enig. Så jävla uttjatat när det drar igång i oktober typ.

Längtar tills 25:e så det är över.

Är än så länge förskonat fr det då jag inte har tid eller pengar att gå runt på stan och i affärer och tittar inte på kanaler med reklam (bortsett fr tv4+ men jag stänger av ljudet när det är reklam och passar på att göra annat under tiden) Men för många år sedan när det var ett nöje att gå i butiker och handla julklappar då kände jag mig svimfärdig av både jullåtar på hög volym och all kommers.

Här finns ju många med spelproblem/tidigare spelproblem. Vet någon om man kan köpa en bingolotto trots spelpaus? Vill ha till uppesittarkvällen men vill också lägga spelpaus.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp