- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
Jag jobbar "hemifrån" större delen av min tid och har gjort det sedan 2019 och för mig fungerar det jättebra. Jag har ett "riktigt" arbetsrum med all utrustning som behövs inklusive bra kontorsstol. Viktigt för mig är att det inte är någon hemma på dagarna, så att det inte blir för mycket störningar. Varje arbetsdag klär jag mig som om jag skulle till ett kontor och träffa andra människor, känns mer proffsigt att markera att man är på jobbet. Bor i centrala Göteborg vilket underlättar för mig, går ut och äter lunch varje arbetsdag och passar på att handla, promenera lite, oftast tar jag lunchpaus 1,5 - 2 timmar om det funkar med möten e t c, får ändå ihop ganska långa arbetspass. Mycket av det som jag upplever som positivt kan också vara för att jag driver mitt eget företag, kanske skulle man känna sig mer övervakad om man var anställd. I vissa perioder jobbar jag till och från ute på mina klienters kontor och det blir bara roligt, även om man kanske får lite väl långa restider.Ni som har ett jobb där ni jobbar hemifrån, hur är det ? Trivs ni? Hade ni hellre haft en arbetsplats att åka till eller föredrar ni att jobba hemma?
Jag har fått möjlighet att ev byta tjänst, detta innebär att jag isf skulle jobba 100 % hemifrån och ha en hel del flexibel möjlighet med mina arbetstider. Men jag vet inte riktigt hur det kommer förändra mig, haha!
Jobbar idag skift, fm / em / natt, 365 dagar per år. Ej raka veckor utan alla 3 skift kan vara inom samma vecka.
Just nu känner jag mig väldigt sugen på att byta, men undrar mest hur det kommer påverka mig psykiskt osv. Anledning också till att jag funderar på att byta är att vi nu gjort utredning på vår son, som fått diagnos autism och lite annat. Han ska börja skolan till nästa höst och känner att jag troligtvis skulle behövas lite mer "hemma" för att kunna finnas nära osv, där mer rutin krävs och de är jobbigt för honom de dagar mamma lämnar på dagis gentemot pappa eftersom de är olika tider osv..
Några inputs?![]()
Bra rutiner och disciplin krävs.