Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Det ska dom inte göra. Dom har ju som ingen nytta av en sån upplysning efter avslutad sanering. Med det sagt...så råkade jag ut för att Intrum tog en creditsafe efter att jag varit klar ett par månader.
Intrum tog en kreditupplysning på mig några timmar efter avslutad skuldsanering.
Jag ringde dit och hon skyllde på att det var systemet som gjort det automatiskt.

Intrum tog en kreditupplysning på mig några timmar efter avslutad skuldsanering.
Jag ringde dit och hon skyllde på att det var systemet som gjort det automatiskt.
Vänta nu lite…jag har noterat att det ofta är en eftersläpning gällande när man får kopian på kreditupplysningar tagna på en, dvs mest troligt tog Intrum kreditupplysningen en eller flera dagar tidigare, men du fick vetskap om det senare…

Det vet jag men vad är allt utom betalningsutrymmesfrågan, kom med exempel
Orkar inte det igen, har för mig att det var du som frågade sist när jag klistrade in vad det stod.
Kolla skuldsaneringslagen.

Ja samma sa dom till mej..Men eg tror jag de gjorde det för att de krävde mej på resterande betalning och jag protesterade o sa att skulden ingick i min sanering så jag ska inget mer betala. Då kom upplysningen efter det. De skyllde båda händelserna på att systemet gjort det automatiskt..

Vänta nu lite…jag har noterat att det ofta är en eftersläpning gällande när man får kopian på kreditupplysningar tagna på en, dvs mest troligt tog Intrum kreditupplysningen en eller flera dagar tidigare, men du fick vetskap om det senare…
Så var det inte för mej. Dessutom syns det ju på upplysningen när den togs.

Nej, det stod att de tagit upplysningen den 27:e, den kom dock till Kivra den 28:eScreenshot_2023-12-10-14-10-19-743_com.kivra.Kivra.jpg

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp