Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Syftar på att bli arbetslös och deprimerad.
Bilköpet var naturligtvis idiotiskt...
Har inte läst artikeln men undrar vad som har hänt med bilen? Är den utmätt eller fortf i gubbens ägo? Tänker om att i så fall sälja bilen vore det bästa för att kunna ge dottern julklappar? Men har inte läst som sagt.

Hjälper min vän som har hamnat i skiten ekonomiskt men kan nu lösa allting tack vare samlingslån. Hen har blivit delgiven av Kronofogden i två ärenden. Måste jag svara på dom eller kan jag ringa imorgon och be om aktuella uppgifter för skulderna och betala direkt? Eller kan man få upp betala alternativ på hemsidan om man godkänner delgivningen.

Eller sk jag ringa ombudet för betalningsuppgifter?

Sen först när får man en betalningsanmärkning?

Har inte läst artikeln men undrar vad som har hänt med bilen? Är den utmätt eller fortf i gubbens ägo? Tänker om att i så fall sälja bilen vore det bästa för att kunna ge dottern julklappar? Men har inte läst som sagt.
Såld med stor förlust.

Hjälper min vän som har hamnat i skiten ekonomiskt men kan nu lösa allting tack vare samlingslån. Hen har blivit delgiven av Kronofogden i två ärenden. Måste jag svara på dom eller kan jag ringa imorgon och be om aktuella uppgifter för skulderna och betala direkt? Eller kan man få upp betala alternativ på hemsidan om man godkänner delgivningen.

Eller sk jag ringa ombudet för betalningsuppgifter?

Sen först när får man en betalningsanmärkning?
Såg nu när jag loggade in på ombuden att skulderna ligger kvar hos dom. Betalar av dom nu direkt så drar dom tillbaka kraven från Kronofogden? Man behöver inte godkänna att man blivit delgiven?

Såg nu när jag loggade in på ombuden att skulderna ligger kvar hos dom. Betalar av dom nu direkt så drar dom tillbaka kraven från Kronofogden? Man behöver inte godkänna att man blivit delgiven?
Skriv på delgivningskvittot: "Jag bestrider ärendet. Skulden är betald." Och skicka in.

Fick en kreditupplysning av Bisnode från Svea Inkasso. Är på år 3 snart på min skuldsanering. Kan det finnas någon särskild anledning till varför de gör detta? Eller vill de se om man har ljugit om lön eller något ?

funderar på att ringa, men man blir alltid orolig. Såg de gjorde samma sak samma tid förra året.

Fick en kreditupplysning av Bisnode från Svea Inkasso. Är på år 3 snart på min skuldsanering. Kan det finnas någon särskild anledning till varför de gör detta? Eller vill de se om man har ljugit om lön eller något ?

funderar på att ringa, men man blir alltid orolig. Såg de gjorde samma sak samma tid förra året.
Det är helt normalt. Man får räkna med att det tas kreditupplysningar regelbundet under skuldsaneringen. Det är för att kolla inkomsten så man inte plötsligt tjänat väldigt mkt mer utan att ha omprövat. Svea tillhör en av dom som brukar ta.
Jag fick från PRA group varje år under min sanering.

När man har köpt något i butik med vanligt betalkort, och ångrar köpet. Hur lång tid tar en återbetalning då? Mer precist så gäller det skopunkten.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp