Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

De tappar bort beslutet, googlar "betala KFM", hittar första bästa bankgiro och gör en inbetalning utan referens eller med fritexten "löneutmätning".
Möjligen klämmer de i med personnumret, har för mig att det var så för ett antal år sedan.

Hej! Vet någon om utbetalning kan ske och landa efter kl 1500? Eller är det efter helgen det kommer? Allt är klart och utbetalt

Fortfarande inte löst. KFM säger att dom pratat med arbetsgivaren och att dom säger även till KFM att dom betalat in. Men ingen kan bekräfta 100% att betalningen kommit in ännu och om jag fattar det rätt så beror det på det som @Insatt var inne på, att det är en betalning med avvikelse som måste hanteras manuellt, och KFM ligger lite efter med att gå igenon dessa. Kan det vara så, att betalningen finns och är korrekt gjord men inte går att hitta pga att den ligger i en manuell kö?
Hon jag pratade med senast på KFM trodde att jag skulle få min återbetalning inom 3-4 dagar, så det hoppas jag men har sån stress kring detta eftersom det krånglat så och jag fortfarande inte vet 100% om betalningen är där den ska vara.

Fortfarande inte löst. KFM säger att dom pratat med arbetsgivaren och att dom säger även till KFM att dom betalat in. Men ingen kan bekräfta 100% att betalningen kommit in ännu och om jag fattar det rätt så beror det på det som @Insatt var inne på, att det är en betalning med avvikelse som måste hanteras manuellt, och KFM ligger lite efter med att gå igenon dessa. Kan det vara så, att betalningen finns och är korrekt gjord men inte går att hitta pga att den ligger i en manuell kö?
Hon jag pratade med senast på KFM trodde att jag skulle få min återbetalning inom 3-4 dagar, så det hoppas jag men har sån stress kring detta eftersom det krånglat så och jag fortfarande inte vet 100% om betalningen är där den ska vara.

Är den korrekt gjord så är det snabbt gjort.
Har dom betalat in på nåt udda vis, typ direkt från vd:ns bankkonto och märkt betalningen "löneutmätning mats olsson" kommer det ta tid.

Är den korrekt gjord så är det snabbt gjort.
Har dom betalat in på nåt udda vis, typ direkt från vd:ns bankkonto och märkt betalningen "löneutmätning mats olsson" kommer det ta tid.
Kan den vara korrekt gjord men bara ligga på kö om jag har tur? Lönekontoret har dubbelkollat och allt ser korrekt ut från deras sida. Dom hanterar många löneutmätningar så dom borde väl veta då...

Kan den vara korrekt gjord men bara ligga på kö om jag har tur? Lönekontoret har dubbelkollat och allt ser korrekt ut från deras sida. Dom hanterar många löneutmätningar så dom borde väl veta då...
De verkar ju ha redovisat avvikelsen på fel sätt, så deras kunskap ställer jag mig frågande till.

Alltså får jag inte pengarna nästa vecka så klarar jag mig inte. Så jag hoppas verkligen dom löser det!
Fråga din arbetsgivare om de kan ge dig beloppet i förskott och att du betalar åter när återbetalning sker från KFM, alternativt att det dras från din nästa lön.
Har de gjort fel bör de kunna göra detta som kompensation.

Fråga din arbetsgivare om de kan ge dig beloppet i förskott och att du betalar åter när återbetalning sker från KFM, alternativt att det dras från din nästa lön.
Har de gjort fel bör de kunna göra detta som kompensation.
Ja, bra förslag. Jag kan be om förskott på nästa lön på beloppet! Det borde dom ju kunna ordna när dom ställt till det.

Ja, bra förslag. Jag kan be om förskott på nästa lön på beloppet! Det borde dom ju kunna ordna när dom ställt till det.
De flesta arbetsgivare går ändå med på förskott om det är något som endast händer med några års mellanrum

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp