Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Förstår jag artikeln rätt är det någon på kundservice

Hej!

Har en friköpt tomt som är byggklar. Nu till mina frågor:

1. Tänkte belåna en viss summa pengar på nuvarande bostaden för att bygga det nya huset.

2. Belåna 49% av det nya huset för att sedan betala av en del på mitt nuvarande hus så att jag kan äga 2 hus fast slipper amortering. Är detta möjligt? Om nej varför inte? Om ja hur?

Hej!

Har en friköpt tomt som är byggklar. Nu till mina frågor:

1. Tänkte belåna en viss summa pengar på nuvarande bostaden för att bygga det nya huset.

2. Belåna 49% av det nya huset för att sedan betala av en del på mitt nuvarande hus så att jag kan äga 2 hus fast slipper amortering. Är detta möjligt? Om nej varför inte? Om ja hur?
Beror väl på dels hur mycket din ekonomi tål att låna samt värdet på fastigheterna.

Man kommer lösa lite utav framtida problemen genom alla insatser mot överskuldsättning, det är välbehövligt.

Man kommer lösa lite utav framtida problemen genom alla insatser mot överskuldsättning, det är välbehövligt.
Ja det där är illa. Kan bli gott om konkurser i vågorna efter.
Ja även Riksbanken är ju nära och gå i konkurs. Det var väl inte riktigt sant men tydligen behöver de 80 miljarder. Dyrt och sälja kassa obligationer. Skrev om dem i skolan 2017 där de tryckte upp obligationer, något som de bara skulle göra under 3-4 månader men sedan fortsatte med.
Det tragiska är väl våra pensionärer som inte kan påverka inkomst, byta jobb. Samt de som är fast i säg hemtjänst och kanske bara kan beställa mat från mathem. Det är en tuff tid som jag inte tror blir bättre förrän minst 10 hårda år. Inte förrän inflationen minskar och lönerna hinner ikapp.

Ansöka om att betala mindre får man ofast svar på omgående, man anger en lägre inkomst så räknas årsbeloppet om. Stämmer det inte med deklarationen sedan kommer ett extra betalkrav på mellanskillnaden.. Antar att det kan utgöra någon form av brott att lämna felaktiga uppgifter. Osant intygande eller liknande.
Din kompetens är under all kritik du kan ingenting om turer delgivning inkasso löneutmätning

Ingen bank kommer sänka räntan på ditt privatlån om styrräntan går ner utan att du kontaktar dom.
Träffade en högt uppsatt kunnig person professor i ekonomi det är ett systemfel i bankernas räntesättning kontra utlåning o inlåningsäntor. Lag ändring på G

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp