Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Vanligtvis är räntan beräknat årsvis.
Fasträntekonto är lite annorlunda. 3-måndaders konto beräknas som (räntan% × belopp / 12) × 3 -skatt (30%) och betalas ut efter löptiden.
Understiger ränteutbetalningen 100:- drar vissa banker ingen skatt.
Buffert är ju ett måste om möjligheten finns men sitter du med lån och höga räntor är det absolut bäst att amortera ned så mycket det går.
Amortering och fasträntekonto är helt riskfritt.

Senast ändrad:
Jo det gör vi. Men tänker mer på hur just dessa funkar i sparkonto. Framgår inte riktigt om det är månad eller dag osv..

kapitalet x räntesatsen är det du får på ett år, exakt hur dom beräknar, vilken räntebas vet jag inte, men du kan dela på 12 och få ungefär per månad och på 365 och få ungefär per dag.

Forumvänner. Jag har skulder på ca 600 000:- Fördelade på ca 25 borgenärer, mest med usla räntor. Många har gått till inkasso så några olika kan vara samlade hos samma inkassobolag. Jag kan öka min inkomst som mest till 27000:-/månad inom kort. Kanske har ett betalningsutrymme på runt 15000:-. Tror ni det är helt kört att hitta överenskommelser inom den budgeten, eller är det värt ett försök?

Det tror jag inte alls är omöjligt. Med den takten så är det betalt på runt 4år.
Var beredd på att vissa vill ha en liten summa direkt för att gå med på en avbetalningsplan.

Vanligtvis är räntan beräknat årsvis.
Fasträntekonto är lite annorlunda. 3-måndaders konto beräknas som (räntan% × belopp / 12) × 3 -skatt (30%) och betalas ut efter löptiden.
Understiger ränteutbetalningen 100:- drar vissa banker ingen skatt.
Buffert är ju ett måste om möjligheten finns men sitter du med lån och höga räntor är det absolut bäst att amortera ned så mycket det går.
Amortering och fasträntekonto är helt riskfritt.
Fasträntekonto är inte helt och hållet riskfritt, men väldigt nära, det ingår i taket för insättninsgarantdin, så skulle banken gå omkull och man haft flera miljoner på ett konto så kan det bli lite surt

Det tror jag inte alls är omöjligt. Med den takten så är det betalt på runt 4år.
Var beredd på att vissa vill ha en liten summa direkt för att gå med på en avbetalningsplan.
Okej. Isåfall behöver jag sätta mig ner och fördela procentuellt vad jag kan erbjuda att betala och sen meddela att alla får samma procent. Försöka få ner räntor också. Risken är ju skuldsanering annars lite längre fram och då får dom inte tillbaka allt. Är det något man bör nämna?

Okej. Isåfall behöver jag sätta mig ner och fördela procentuellt vad jag kan erbjuda att betala och sen meddela att alla får samma procent. Försöka få ner räntor också. Risken är ju skuldsanering annars lite längre fram och då får dom inte tillbaka allt. Är det något man bör nämna?
Tveksamt om man ska nämna det. Det är lite som att hota chefen med uppsägning om man inte för högre löneökning.
Alla bör ju gå med på en deal, för om någon/några ej går med och sedan går till KFM så lär en löneutmätning sabotera dina överenskommelser.
Minns att det var nån som varje halvår ville öka summan också, tror det var Lowell.

Tveksamt om man ska nämna det. Det är lite som att hota chefen med uppsägning om man inte för högre löneökning.
Alla bör ju gå med på en deal, för om någon/några ej går med och sedan går till KFM så lär en löneutmätning sabotera dina överenskommelser.
Minns att det var nån som varje halvår ville öka summan också, tror det var Lowell.
Ja men precis. Insåg precis att Gothia kommer göra det omöjligt ändå då de krävde 7000:- i månaden förut när skulden till dom var ca 90000:-. Nu är den dubbelt så hög så det kommer inte gå. En annan sak som jag funderar på är: enligt KFMs hemsida har jag goda förutsättningar för skuldsanering längre fram. Men mina skulder är "bara" 650000:- (med galna räntor) och jag kommer ha ett betalutrymme på ca 13000:-/månad. Låter väl som nåt man borde kunna betala men de kanske tar med nån snittränta också?

Fasträntekonto är inte helt och hållet riskfritt, men väldigt nära, det ingår i taket för insättninsgarantdin, så skulle banken gå omkull och man haft flera miljoner på ett konto så kan det bli lite surt
Visst är det så. Tveksamt om någon skulle låsa sina likvider överstigande garantinivån.

Visst är det så. Tveksamt om någon skulle låsa sina likvider överstigande garantinivån.
Går ju lösa genom att låsa i olika banker, blir dock en väldig administration.
Jag skulle nog kunna låsa hos sbab. Statligt ägt känns skapligt stabilt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp