Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

– Det är en enkätstudie där vi har frågat 641 överskuldsatta personer om deras psykiska mående. En av frågorna var om man har försökt ta sitt liv en eller flera gånger. Närmare 20 procent svarade ja på den frågan och av de 20 procenten svarade 40 procent i sin tur att de har försökt flera gånger, säger Henrik Levinsson, lektor i psykologi vid Lunds universitet.

Jösses....

Då förstår kanske folk vilka bekymmer vi står inför när nya ärenden kommer bokstavligt talat forsa in till KFM under hösten och vintern...

– Det är en enkätstudie där vi har frågat 641 överskuldsatta personer om deras psykiska mående. En av frågorna var om man har försökt ta sitt liv en eller flera gånger. Närmare 20 procent svarade ja på den frågan och av de 20 procenten svarade 40 procent i sin tur att de har försökt flera gånger, säger Henrik Levinsson, lektor i psykologi vid Lunds universitet.

Jösses....

Då förstår kanske folk vilka bekymmer vi står inför när nya ärenden kommer bokstavligt talat forsa in till KFM under hösten och vintern...
Den psykiska ohälsan ökar, jag ser det i mitt jobb.

Är det någon som vet vad man kan göra med 45.000 kronor. Alltså ska man placera detta i aktier eller ska man ha ett sparkonto med typ 3% ränta. Får rena paniken av att dom endast ligger i bankkontot och inte växer :rolleyes:

Är det någon som vet vad man kan göra med 45.000 kronor. Alltså ska man placera detta i aktier eller ska man ha ett sparkonto med typ 3% ränta. Får rena paniken av att dom endast ligger i bankkontot och inte växer :rolleyes:
Skandia fasträntekonto 3 månader 4,1 %.
Eller vänta in nästkommande höjningen av styrräntan då sparräntorna kommer att öka lite till.
Alternativt en globalfond med låg avgift.
Den absolut säkraste investering är att amortera lån...

Skandia fasträntekonto 3 månader 4,1 %.
Eller vänta in nästkommande höjningen av styrräntan då sparräntorna kommer att öka lite till.
Alternativt en globalfond med låg avgift.
Tack för snabbt svar! Har 25.000 kr hos Collector bank med 3.50% ränta men fattar ingenting. Står upplupen ränta 1.38 kr per dag. Är det alltså 32 kr per månad jag får då?

Bra pengar för buffertsparande om du inte redan har tillräckligt undanlagt?
Jag rekommenderar SBAB sparkonto som har 3,4%

Möjligtvis Lunar med 3,75%. Dock är jag lite reserverad till denna bank. Positivt är att konto kan användas direkt för vardagliga utgifter. Går att skaffa digitala debetkort kostnadsfritt och även fysiskt uttagskort (dock 75:- kostnad för tillverkning)

Tack för snabbt svar! Har 25.000 kr hos Collector bank med 3.50% ränta men fattar ingenting. Står upplupen ränta 1.38 kr per dag. Är det alltså 32 kr per månad jag får då?
Något sånt, du borde väl räkna på räntor dagligen?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp