Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Jag undrar hur man ska få matpengarna att räcka? Jag är ensamstående med två tonåringar, och jag har jättesvårt att komma under 1000 kronor i veckan på mat och hygien. Hur gör ni andra? Jag står inför kommande utmätning (förhoppningsvis sanering) och försöker redan nu jobba med så små marginaler som möjligt. Att handla det billigaste billiga är såklart självklart, men det finns ju knappt billig mat! Någon som har tips, förutom bönor, linser och råkost.

Tufft läge, kan inte barnens far bidra mer än bara underhållet?

Annars handla mat efter säsong, göra storkok och frysa in för några dagar framåt.

Jämkar du? Det är min största lösning, när jag lever på löneutmätningen. Jämkningen gör att jag lever rätt gott trots allt.

Annars handla mat efter säsong, göra storkok och frysa in för några dagar framåt.

Jämkar du? Det är min största lösning, när jag lever på löneutmätningen. Jämkningen gör att jag lever rätt gott trots allt.
När man hat löneutmätning och jämkar, hur vet man vilken ränta man ska räkna på??

Barnens pappa har inte hjälpt till med någonting utöver det lägsta underhållet under alla år tyvärr. Det är en liten del av att jag sitter där jag gör idag. Jag jämkar just nu, men om jag får sanering så har jag förstått att det behöver tas bort så jag inte får kvarskatt?

Kanske har fel men känns inte realistiskt jämka under utmätning ska generera mer pengar att behålla istället för gå till skulderna.

Beaktar man inte detta vid utmätningen? Längesen nu så minns inte hur blanketten ens såg ut.
@Lasseman

Dessa pengar gick ju på skattekontot för mig och utmättes direkt.

Kanske har fel men känns inte realistiskt jämka under utmätning ska generera mer pengar att behålla istället för gå till skulderna.

Beaktar man inte detta vid utmätningen? Längesen nu så minns inte hur blanketten ens såg ut.
@Lasseman

Dessa pengar gick ju på skattekontot för mig och utmättes direkt.
Vilken blankett?

Vid utmätning, den blanketten men var nog bara skattekod man slog in.
Man anger skatteavdrag, kan ange i kr % eller tabell.
Osäker om jag sett någon som fyllt i det där rätt överhuvudtaget. Alla tror att tabell 31 innebär 31%, tabell 33 33% osv

Man anger skatteavdrag, kan ange i kr % eller tabell.
Osäker om jag sett någon som fyllt i det där rätt överhuvudtaget. Alla tror att tabell 31 innebär 31%, tabell 33 33% osv
Fyllde i rätt, men var tvungen kolla upp.

är ekonom men dessa tabeller år en djungel och pysslar inte med löner så kan förstå det blir fel.

Godkänner skattemyndigheten under utmätning jämkning?

Fyllde i rätt, men var tvungen kolla upp.

är ekonom men dessa tabeller år en djungel och pysslar inte med löner så kan förstå det blir fel.

Godkänner skattemyndigheten under utmätning jämkning?
Har ägnat timmar åt diskussion om detta med folk som är fullständigt övertygad om att dom drar 30-35 % skatt och blir helt galen när jag inte räknar med det(eftersom jag ser att så inte är fallet)
Utmätning har inte med deras handläggning av jämkning att göra så det beror väl på om man lämnat rimliga uppgifter eller inte.

En del lämnar ju uppgifter i jämkningen som innebär kvarskatt lite senare, och helst vill ha allt fixat med skuldsanering därefter.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp