Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Skickat in mitt yttrande gällande mina skulder idag till KFM gällande skulder som uppstått i senare tid. Nu återstår bara väntan.
Hoppas så mycket på skuldsanering, det är mitt enda verktyg ut från detta. Även om KFM skulle avslå har jag svårt att se att löneutmätning kommer igång den här månaden som är betalningsfri. Då får jag vid avslag möjligheten att rikta inbetalningar till skulder med det beloppet. Har svårt att se att löneutmätning skulle kunna komma igång den här månanden?
När släppte du och har du fått skuld att betala, inkomstredovisning ?

När släppte du och har du fått skuld att betala, inkomstredovisning ?
Jag släppte vår 2021, hade löneutmätning. Ansökte om skuldsanering feb 2023, fick inledande april 2023. Fick ett mejl av handläggare att yttra mig gällande skulder som man menat uppkommit sent i tiden. det var detta yttrande jag skickade in idag. Så jag inväntar vidare handläggning

Jag släppte vår 2021, hade löneutmätning. Ansökte om skuldsanering feb 2023, fick inledande april 2023. Fick ett mejl av handläggare att yttra mig gällande skulder som man menat uppkommit sent i tiden. det var detta yttrande jag skickade in idag. Så jag inväntar vidare handläggning
Då lär juni vara säker

Fick också autosvar att min handläggare hade semester till 26 juni, har svårt att se att någon annan faktiskt ser över ärendena under den tiden.
Spelar ingen roll vad du ser och inte. Avslår dom ska der få laga kraft innan nåt sker. Det är 3 veckor vilket blir vid månadsskiftet.

Spelar ingen roll vad du ser och inte. Avslår dom ska der få laga kraft innan nåt sker. Det är 3 veckor vilket blir vid månadsskiftet.
Du har rätt. Jag har tidigare förhållt mig till UB, men nu när jag läser skuldsaneringslagen framgår det faktiskt av §43 att "Efter inledandebeslutet får utmätning för fordringar som uppkommit dessförinnan inte ske innan frågan om skuldsanering är avgjord genom ett beslut som har fått laga kraft. Om utmätning ändå sker, är åtgärden utan verkan"

En fråga om någonting helt annat.

Min sambo studerar - hon är inne på sista året (det fjärde) eftersom att hon sedan tidigare har en utbildning på tre år så är hon inte berättigad CSN. Du har nämligen bara rätt att få CSN 240 veckor.
Eftersom att vår yngsta nu börjar närma sig 1.5 år så har hon använt sina föräldrardagar också. Barnet ska liksom börja förskolan nu. Med det sagt, hon har inte rätt till CSN - hon har inte rätt till Föräldrarpenning och är inne på sina sista år utav studierna där hon garanterat kommer att få jobb om ett år.

Vilken typ utav inkomst kan hon ens vara berättigad till, om det finns någon sådan? Jag kommer inte på något förutom socialbidrag men det blir dels inte aktuellt men dels tror jag inte att det går för en studerande. Men samtidigt det finns hyra att betala osv.
Såg detta nu.

Du kan överföra dagar om du inte tagit ut dina föräldradagar.

En fråga om någonting helt annat.

Min sambo studerar - hon är inne på sista året (det fjärde) eftersom att hon sedan tidigare har en utbildning på tre år så är hon inte berättigad CSN. Du har nämligen bara rätt att få CSN 240 veckor.
Eftersom att vår yngsta nu börjar närma sig 1.5 år så har hon använt sina föräldrardagar också. Barnet ska liksom börja förskolan nu. Med det sagt, hon har inte rätt till CSN - hon har inte rätt till Föräldrarpenning och är inne på sina sista år utav studierna där hon garanterat kommer att få jobb om ett år.

Vilken typ utav inkomst kan hon ens vara berättigad till, om det finns någon sådan? Jag kommer inte på något förutom socialbidrag men det blir dels inte aktuellt men dels tror jag inte att det går för en studerande. Men samtidigt det finns hyra att betala osv.
Beroende på vad hon studerar kan det finnas stipendier att söka och skolan som hon läser vid kan kanske tipsa om de har något som går att söka? Sen lite beroende på vad ni har för årsinkomst tillsammans går det även att söka olika fonder beroende på behov och ändamål. Stora fondboken (går att låna på biblioteket) och även Länsstyrelsen databas kan vara till hjälp att hitta fonder och stiftelser. Ingen garanti att man blir beviljad men helt klart värt ett försök.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp