Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Nu har man fått brev från FK om elstödet. Får se när det landar på kontot med tanke på Nordea’s nuvarande bekymmer.

Ibland arbetar FK fort minsann.

Idag fick jag besked om bostadsbidrag, att de ej godkänner det längre för att de anser att jag och min kille är sammanboende.
Detta trots att jag uppgett att han har egen lägenhet, vi har inte gemensam ekonomi. Vi kanske sover tillsammans 1-2 nätter i veckan.

Jag sover fler nätter i veckan på min arbetsplats, än vad jag gör med honom.
"Det är den som ansöker om bostadsbidrag som ska visa att han eller hon är ensamstående".

Åh hur ska jag kunna bevisa det?

Har skuldsanering och i skuldsaneringen har de räknat med att jag får ca 1000kr i bostadsbidrag i månaden. Men nu kommer jag inte få det längre.

Alltså min hyresvärd säger att dom inte ens är i närheten utav att vara i hamn med den nya hyreshöjningen. Vi är inne i mars på typ onsdag.

Om det tar 2-3 månader ytterligare och säg att vissa privata hyresvärdar smäller på med 10% ökning då kan det motsvara en retroaktiv höjning på en bra bit över tio tusen kronor. Hur kommer det gå just den månaden för folk som har löneutmätning? (Jag har inte det än)

Kommer KFM låta folk behålla pengarna till hyran för just den månaden eller är det bara tough luck ni borde sparat som gäller?

Absurd! Betalar man direkt finns det ingen anledning att ta upplysningar! Fy fan!
"betala direkt" är ju bara en autogirofunktion. Det är fortfarande kredit från köpet till dragningen några dagar senare

Trevlig helg på er.
Här innebar helgen tydligen jobb för hela slanten. Myndighetsamverkan är roligt och bra men ofta på dumma tider.

"betala direkt" är ju bara en autogirofunktion. Det är fortfarande kredit från köpet till dragningen några dagar senare
Ok men som konsument borde man kunna välja direktbetalning med bankkort utan att tvingas gå via Klarna om det ska betraktas som kredit och man ska få på sig en onödig upplysning.

Ok men som konsument borde man kunna välja direktbetalning med bankkort utan att tvingas gå via Klarna om det ska betraktas som kredit och man ska få på sig en onödig upplysning.
Det kan man.

inte om butiker använder Klarna check out endast! Då går det via Klarna, alla sorters betalningar.
Återigen, man ska inte riskera en uc om man väljer att betala direkt med sitt bankkort.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp